AnonymBruker Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Legen har skrevet at jeg ikke skal bruke hver dag og kun bruke en halv tablett. Jeg bruker en hel og hver natt... Anonymkode: cfaf8...3be 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Det mister effekten ved daglig bruk, og mange øker dosen til langt over foreskrevet dose eller til og med over maxdose. Det er veldig lett å bli tilvent, men til slutt blir man uten annet enn evt placeboeffekt. Min erfaring da. Anonymkode: 8527c...142 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Jeg ble helt sinnsykt hekta på imovane og det var et helvete å slutte. Kommer aldri til å ta det igjen. Anonymkode: c8769...08b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Når jeg noen netter ikke har brukt medisinen har jeg blitt liggende våken og svettet. Anonymkode: cfaf8...3be 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober stjernestøv skrev (13 minutter siden): Bruker hver kveld og har ikke økt. 7,5mg som meg? Anonymkode: cfaf8...3be 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Jeg har brukt imovane hver dag i 1 års tid tidligere, for meg var det ikke noe problem verken å bruke det eller å slutte. Anonymkode: 7cf43...e94 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Hva hjelper Imovane mot? Er det kun for at innsovning skal bli lettere, eller er det også for å lettere kunne opprettholde søvnen gjennom natta? Anonymkode: a158e...95f 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 7,5mg som meg? Anonymkode: cfaf8...3be Jepp. Brukt det noen år. 0 Siter
Ftss Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Brukte 7,5mg daglig i opptil 12-18mnd. Ikke noe behov for å øke eller trøblete ved seponering. Kutta de på dagen når jeg først slutta uten noe form for abstinenser. 0 Siter
Ftss Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva hjelper Imovane mot? Er det kun for at innsovning skal bli lettere, eller er det også for å lettere kunne opprettholde søvnen gjennom natta? Anonymkode: a158e...95f I utgangspunktet innsovningsmedisin. Hos meg har den funka dårlig om jeg ikke sover igjennom natta ellers. I noen extreme perioder har jeg ofte mixa 7,5mg imovane med 200mg seroquel + 25mg seroquel når jeg våkner igjen på natta. 0 Siter
Trinity80 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Jeg har brukt Imovane i perioder i ca. 10 år. Ikke hatt behov for å øke dose og den gir full effekt hver gang. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Trinity80 skrev (7 minutter siden): Jeg har brukt Imovane i perioder i ca. 10 år. Ikke hatt behov for å øke dose og den gir full effekt hver gang. Bruker du noe annet utenom? Når du sier "i perioder" hvor ofte vil det si? Anonymkode: cfaf8...3be 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva hjelper Imovane mot? Er det kun for at innsovning skal bli lettere, eller er det også for å lettere kunne opprettholde søvnen gjennom natta? Anonymkode: a158e...95f Jeg likte dårlig Imovane. Ja, den hjalp med innsovning. Svært effektiv til det. Opplevde/følte at søvnkvaliteten ble betydelig redusert. Det er vel også Imovane godt kjent for, å redusere mengden dyp søvn og gi dårligere søvnkvalitet generelt. Bruker Atarax istedenfor. Den bevarer søvnen i ca. 6 timer. 0 Siter
Ftss Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober Eva Sofie skrev (7 timer siden): Jeg likte dårlig Imovane. Ja, den hjalp med innsovning. Svært effektiv til det. Opplevde/følte at søvnkvaliteten ble betydelig redusert. Det er vel også Imovane godt kjent for, å redusere mengden dyp søvn og gi dårligere søvnkvalitet generelt. Bruker Atarax istedenfor. Den bevarer søvnen i ca. 6 timer. Den skal egentlig ikke påvirke dyp og rem-søvn særlig mye i følge felleskatalogen. Er litt pga veldig kort halveringstid. For meg var alternativet å enten gå våken et par døgn eller sove med hjelp av imovane. "forkorter innsovningstiden, forlenger søvnens varighet og minsker antallet nattlige oppvåkninger. Mengden av REM-søvn og dyp søvn (stadium III og IV) opprettholdes." står det her. Personlig merker jeg ikke noe dårligere søvn på imovane men folk reagerer jo forskjellig. Beste sovemedisinen jeg har brukt iallfall. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.