Gå til innhold

Hjelp!Bør jeg kontakte psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest lei av å være flink!!!!!

Jeg har den siste tiden (2-3 uker)hatt symptomer på depresjon - forårsaket av det dårlige forholdet mellom meg og min samboer. Jeg tror kanskje eventuelt at det kan være utbrenthet.

Forut for dette har jeg følt meg presset fra mange hold, først og fremst i å ta en beslutning i forhold til om jeg skal bli i det forholdet jeg er i (press fra meg selv). Jeg er mor og student og eksamenstiden nærmer seg.

Jeg lurer på om jeg kan forvente at følelsene jeg sliter med nå slipper taket innen rimelig tid, eller bør jeg kontakte hjelp?

Jeg har vanskelig for å beskrive disse følelsene nå som jeg står midt oppi det, men prøver likevel; jeg føler meg sliten og trett, vil ingenting - men samtidig er jeg rastløs. Jeg er LEI av morsrollen - og husmorrollen! Jeg har behov for støtte fra samboeren min - men samtidig er jeg sint på han, og har lyst til å markere dette. Jeg "bryr" meg lite; orker ikke å tenke på eksamen - gidder ikke å åpne posten engang! Og er nok ganske ubalansert og kjenne gråten i halsen til tider - men frustrasjon er nok den sterkeste følelsen for tiden

Jeg blir veldig takknemlig for svar, da det er vanskelig å være klarsynt for tiden!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49686-hjelpb%C3%B8r-jeg-kontakte-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blågutt

Du burde vel ta kontakt med din fastlege hvis det hele forsetter... Som du sier så har det vart en stund, men vært verst de siste 3-4 ukene. Hvis dette plager deg så mye at du ikke kan leve normalt, så burde du ta kontakt med fastlegen din.

Lykke til!

Gjest flinkeline

Hei, lei av å være flink!!!

Om du "bør" (i betydningen ABSOLUTT MÅ) kontakte psykolog eller ikke, vet jeg ikke. Noen uker med symptomer på depresjon er vel i noen sammenhenger ikke så veldig lenge, så jeg tviler på om du i hurten og sturten vil bli henvist til en psykolog som tar deg imot med en gang, hvis du kontakter legen din (Ventekø et halvt års tid, til en med refusjonsordning, er mer sannsynlig)

Men en privat psykolog trenger du jo ikke vente på, selv om den er dyr. Kankje er det ikke mer som skal til en noen samtaler for å få klarhet i diverse?

(Jeg tror det er verd det, hvis ikke, så er det bare å stoppe pengekrana før studielånet ryker med (Det kan det dessverre gjøre))

Jeg regner med at du har prøvet gratis-varianten med analyserende kafe-venninner først og trenger en litt mer nøytral og proff person å forholde deg til.

Hvis du føler behov for å ta kontakt med en psykolog, så vent for all del ikke til alt blir værre og du knapt orker å stå opp av senga!!!

Det er ingen som er tjent med at du prøver å "holde ut" helt til du havner på felgen og blir utbrent.

Det er forresten bra at du er lei av å være flink. Da er det absolutt håp! : o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...