AnonymBruker Skrevet 31. oktober Skrevet 31. oktober Tenker jeg ville blitt avvist på DPS da jeg har fått behandling for depresjon der i flere år. Anonymkode: 7734f...487 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. oktober Skrevet 31. oktober @nachnoo er tvangstanker=angst? Anonymkode: 7734f...487 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. november Skrevet 1. november Noen som har blitt behandlet av fastlegen? Anonymkode: 7734f...487 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 1. november Skrevet 1. november Fastlegen kan vel hjelpe med medisiner. Noen fastleger har litt interesse for psykiatri, andre ikke. Tenker da utover medisiner.. 0 Siter
nachnoo Skrevet 1. november Skrevet 1. november I prinsippet kan fastlegen både utrede og behandler tvangstanker. Dessverre er kompetansen på dette mangelfull, også blant spesialister i psykiatrien. Men om fastlegen ønsker det, og i tillegg konfererer med en psykiater som kan, vil dette gå helt bra. Ja, man kan si at det er en sammenheng med angst. Det er vanligvis noe angstfylt med tvangstankene. Den nybakte moren som har angst for at hun plutselig skal ta brødkniven og stikke barnet, eller læreren som har angst for plutselig å onanere foran klassen når han/hun står på kateteret. Når OCD i ICD-10 klassifiseres under angstlidelsene, forklares det oftest med at det å ikke følge/adlyde tvangen fremkaller sterk angst. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. november Skrevet 1. november nachnoo skrev (2 timer siden): I prinsippet kan fastlegen både utrede og behandler tvangstanker. Dessverre er kompetansen på dette mangelfull, også blant spesialister i psykiatrien. Men om fastlegen ønsker det, og i tillegg konfererer med en psykiater som kan, vil dette gå helt bra. Ja, man kan si at det er en sammenheng med angst. Det er vanligvis noe angstfylt med tvangstankene. Den nybakte moren som har angst for at hun plutselig skal ta brødkniven og stikke barnet, eller læreren som har angst for plutselig å onanere foran klassen når han/hun står på kateteret. Når OCD i ICD-10 klassifiseres under angstlidelsene, forklares det oftest med at det å ikke følge/adlyde tvangen fremkaller sterk angst. Jeg har fått behandling for depresjon og unnvikende pf. Tenker du at det finnes mer å gjøre for tvangstanker? Anonymkode: 7734f...487 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. november Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har fått behandling for depresjon og unnvikende pf. Tenker du at det finnes mer å gjøre for tvangstanker? Anonymkode: 7734f...487 Da mener jeg at jeg har mottatt kognitiv terapi og kan vel i utgangspunktet bruke det på tvangstankene? Anonymkode: 7734f...487 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.