Gå til innhold

Dere som har vært i behandling i flere runder på DPS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har problemstillingen vært lik? Har du alvorlig psykisk sykdom?

Anonymkode: 21149...fd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får man egentlig behandling på DPS? Eller mest observasjon?

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (11 minutter siden):

Definitivt behandling. Jeg fikk kognitiv terapi.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du alvorlig psykisk sykdom?

Nei, jeg har "alvorlig til moderat psykisk lidelse" ifølge NAV.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (6 timer siden):

Støtter denne. Man går der kanskje ukentlig i noen måneder. Men hva hjelper det? Lite oppfølging og lite struktur i timene føler jeg. Vært i DPS i flere omganger med liten hjelp. DPS fungerer ikke

Anonymkode: f6219...463

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har problemstillingen vært lik? Har du alvorlig psykisk sykdom?

Har vært på DPS i fire runder.  Problemstillingen har vært tilbakevendende/bipolar depresjon. To ganger inkluderte behandlingen også samtaleterapi, ellers har fokus vært på det medikamentelle. Vil si at tilstanden tidvis er alvorlig, men tenker ikke på meg selv som alvorlig psykisk syk eller at jeg har alvorlig psykisk sykdom i stabile faser

Anonymkode: ded1c...f5e

Skrevet

Har vært to korte runder. Har i hovedsak forholdt meg til behandler på akuttpsykiatrisk avdeling. Når jeg ikke var innlagt så ringte jeg henne. Har hatt/har alvorlig sykdom. 

Skrevet

Jeg har vært to runder.  Første gang i fem år,  nå har jeg snart vært i ett år.  Jeg er usikker på hvor mye hjelp jeg egentlig har fått av behandlingen. Jeg har gått et år hos Ros og følte egentlig at jeg fikk mer hjelp der. 

Jeg har tilbakevendende depresjon og pf. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg har vært to runder.  Første gang i fem år,  nå har jeg snart vært i ett år.  Jeg er usikker på hvor mye hjelp jeg egentlig har fått av behandlingen. Jeg har gått et år hos Ros og følte egentlig at jeg fikk mer hjelp der. 

Jeg har tilbakevendende depresjon og pf. 

Hva er ros?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært 4 runder tidligere og venter for tiden på svar på ny henvisning nå. Det har vært like problemstillinger og jeg vil ikke si jeg er alvorlig syk.

Anonymkode: f256d...526

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Støtter denne. Man går der kanskje ukentlig i noen måneder. Men hva hjelper det? Lite oppfølging og lite struktur i timene føler jeg. Vært i DPS i flere omganger med liten hjelp. DPS fungerer ikke

Anonymkode: f6219...463

Jeg trodde DPS og psykiatrien hjalp folk til et bedre liv, der tok jeg feil. Jeg var motivert til å få det bedre, møtte opp på hver samtale og godtok til og med å være innlagt et år fordi jeg trodde jeg skulle få behandling. Det er ingen vits å være innlagt i psykiatrien, det er bare oppbevaring og observasjon. Jeg kunne bare vært hjemme og testet ut medisiner. Samtaler er bare for stabilisering og for å sjekke at du ikke er psykotisk. Hvis man er veldig langt nede og syk er man fucked hvis man ikke finner en medisin som hjelper. Jeg har dog fått det mye bedre med riktig medisiner, men hvilke medisiner jeg skulle ha fant jeg ut av selv, ingen anbefalte meg de.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er ros?

Rådgivningstjenesten om spiseforstyrrelser

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (55 minutter siden):

Rådgivningstjenesten om spiseforstyrrelser

Er de flinke der? Hvordan fungerer hjelpen?

Skrevet

Som Ed Gein sa når han satt på mentalsykehuset i serien Monster: The Ed Gein story:

Alle sier jeg er her for å bli bedre.
Det er en løgn, ikke sant?
Det spiller ingen rolle om jeg blir bedre.
Ingen bryr seg.
Det er bare straff.
Det er en del av straffen, er det ikke?
Det er ikke bare det at man er innelåst.
Man er innelåst med denne løgnen.
Det er et formål med det.
Det er ikke noe formål, er det vel?
Det er ikke noe formål med noe.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (8 minutter siden):

Som Ed Gein sa når han satt på mentalsykehuset i serien Monster: The Ed Gein story:

Ingen bryr seg.
Det er bare straff.

Mange bryr seg om at man blir bedre😊

Skrevet
1 hour ago, Everybody said:

Ingen bryr seg.
Det er bare straff.

Nå er vel ikke sikkerhetspsykiatrisk i USA på 60/70-tallet spesielt sammenlignbart med norske forhold i 2025? Jeg skjønner poenget ditt, men det er et ekstremt eksempel å bruke når man skal diskutere formålet med innleggelse idag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er de flinke der? Hvordan fungerer hjelpen?

Der som ellers handler det jo om hvilken rådgiver du får.  Du får en times samtale annenhver uke med rådgiver.  Enten på sentrene deres rundt omkring eller digitalt.  Noen rådgivere er ansatte andre er frivillige.  De fleste ansatte har en eller annen form for relevant utdannelse. De fleste har også egenerfaring med spiseforstyrrelser. Alle frivillige har hatt eller vært pårørende til noen med spiseforstyrrelse.  

Om du ikke har mulighet til å gå en til en har de også digitale kurs og noen sentre har gruppetilbud.

Jeg har hatt enesamtaler, deltatt på digitale kurs og vært på to reiser sammen med dem.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (5 timer siden):

Der som ellers handler det jo om hvilken rådgiver du får.  Du får en times samtale annenhver uke med rådgiver.  Enten på sentrene deres rundt omkring eller digitalt.  Noen rådgivere er ansatte andre er frivillige.  De fleste ansatte har en eller annen form for relevant utdannelse. De fleste har også egenerfaring med spiseforstyrrelser. Alle frivillige har hatt eller vært pårørende til noen med spiseforstyrrelse.  

Om du ikke har mulighet til å gå en til en har de også digitale kurs og noen sentre har gruppetilbud.

Jeg har hatt enesamtaler, deltatt på digitale kurs og vært på to reiser sammen med dem.

Kan jeg spørre hvilken spiseforstyrrelse du sliter med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken spiseforstyrrelse du sliter med?

Overspisingslidelse

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Overspisingslidelse

Takk. Jeg overspiser også. Har du fått hjelp for overspisingen på DPS?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...