AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Jeg har nettopp hatt en vanskelig periode med depresjon og er nå på vei til å bli bedre. Men jeg har fortsatt vanskeligere dager, som i dag. Hva er egentlig beste måte å håndtere slike dager på? Er det ok å bare legge seg under dyna og bli der eller bør man helst kjempe i mot og gjøre ting likevel? Anonymkode: de3c1...010 0 Siter
Anonymos Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Å bli liggende under dyna er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste, i beste fall. Lett for meg å si som ikke preges altfor mye fysisk når det depressive kommer, men man bør virkelig presse seg til å komme seg opp av senga og gjøre noe. Samtidig må man ikke gå for hardt ut og planlegge at du skal løpe på fjellet, være veldig sosial og finne på masse fornuftig, da er fallhøyden stor og sjansen liten for at man ikke får til alt og dermed føler seg mislykket. Målet burde være å gjøre noe hverdag berømme seg selv for det man klarer, legge vekk det man ikke klarer og så gradvis øke på. 1 Siter
SoloSuper Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Samtidig så er det helt ok å ta seg noen pausedager hvis man har en lidelse/sykdom som arter seg på en måte hvor det gir mening å ta helt pause. Jeg gjør det noen ganger når det tårner seg opp og jeg merker at jeg bare trenger å glemme verden for en stakket stund og koble helt ut. Da kan jeg småslumre vekk en hel dag, og det er helt greit! Det viktige er bare at man ikke blir der og kommer i gang igjen 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Å ligge én dag under dyna må være greit tenker jeg. Jeg har også en dårlig dag og prøvde i stad å legge meg under dynen, men klarer ikke slappe tilstrekkelig av. Det er i alle fall viktig å komme seg ut i frisk luft og sånt. Det synes jeg selv hjelper, men er immobil nå så kommer meg lite ut. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Glitter skrev (21 minutter siden): Å ligge én dag under dyna må være greit tenker jeg. Jeg har også en dårlig dag og prøvde i stad å legge meg under dynen, men klarer ikke slappe tilstrekkelig av. Det er i alle fall viktig å komme seg ut i frisk luft og sånt. Det synes jeg selv hjelper, men er immobil nå så kommer meg lite ut. Ja, det problemet med å ikke klare slappe helt av har jeg også i blant. Kjenner meg så rastløs av og til. Skulle komt meg mer ut, men er alltid redd for å møte på noen fra jobb siden jeg er vekke fra jobb nå for tiden føler jeg at jeg ikke kan gjøre noe annet heller... Anonymkode: de3c1...010 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det problemet med å ikke klare slappe helt av har jeg også i blant. Kjenner meg så rastløs av og til. Skulle komt meg mer ut, men er alltid redd for å møte på noen fra jobb siden jeg er vekke fra jobb nå for tiden føler jeg at jeg ikke kan gjøre noe annet heller... Anonymkode: de3c1...010 Å komme seg ut og i aktivitet er jo noe som kan hjelpe deg tilbake i jobb. Så klart kan du gå deg en tur selv om du er sykemeldt. Er ikke slik at man da skal bure seg inne i huset på grunn av man er sykemeldt. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Glitter skrev (12 minutter siden): Å komme seg ut og i aktivitet er jo noe som kan hjelpe deg tilbake i jobb. Så klart kan du gå deg en tur selv om du er sykemeldt. Er ikke slik at man da skal bure seg inne i huset på grunn av man er sykemeldt. Ja, du har definitivt et godt poeng her. Jeg er kanskje bare litt rar, men tenker på at de sikkert tenker at jeg ikke ser syk ut hvis de møter meg og er redd de skal tenke negativt om meg. Anonymkode: de3c1...010 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, du har definitivt et godt poeng her. Jeg er kanskje bare litt rar, men tenker på at de sikkert tenker at jeg ikke ser syk ut hvis de møter meg og er redd de skal tenke negativt om meg. Anonymkode: de3c1...010 Hva om du risikerte å møte en smilende kollega som sa: "Så koselig å se deg - lenge siden sist." Jeg håper at du klarer å riste av deg de altfor gode unnskyldningene for å sitte inne. - Tenker du selv det samme om du ser sykemeldte kollegaer som går seg en tur? Fordi man ikke ser syk ut... Heldigvis er ikke usynlige sykdommer skrevet i panna. Folk har definitivt vett til å glo når noe er synlig... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Eva Sofie skrev (5 minutter siden): Hva om du risikerte å møte en smilende kollega som sa: "Så koselig å se deg - lenge siden sist." Jeg håper at du klarer å riste av deg de altfor gode unnskyldningene for å sitte inne. - Tenker du selv det samme om du ser sykemeldte kollegaer som går seg en tur? Fordi man ikke ser syk ut... Heldigvis er ikke usynlige sykdommer skrevet i panna. Folk har definitivt vett til å glo når noe er synlig... Du har også et godt poeng. Jeg tenker jo ikke selv slik om andre, så den regelen er vel bare for meg. Og jeg skjønner jo for så vidt at den er urimelig, det er bare litt vanskelig å bryte ut av. Men jeg skal forsøke. Anonymkode: de3c1...010 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.