Gå til innhold

Hjelp til tolkning av brev

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har nettopp fått brev fra DPS og der står det: "Du vil få innkalling til poliklinisk time ved DPS allmenn poliklinikk ca i uke 49". Betyr det at jeg vil få en time i ca uke 49 eller at jeg får vite når timen blir i uke 49? Noen som skjønner?

Anonymkode: b9245...3aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og er det vanlig at de ikke kan gi time med en gang? Det er jo bare en måned til uke 49.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutes ago, AnonymBruker said:

Hei! Jeg har nettopp fått brev fra DPS og der står det: "Du vil få innkalling til poliklinisk time ved DPS allmenn poliklinikk ca i uke 49". Betyr det at jeg vil få en time i ca uke 49 eller at jeg får vite når timen blir i uke 49? Noen som skjønner?

Formuleringen er litt klønete, men slik DPS vanligvis skriver betyr det:

Du vil få selve timen rundt uke 49, ikke at du først får beskjed i uke 49.

Altså: du kan forvente at første polikliniske time blir ca. i uke 49. Innkallingsbrevet kommer gjerne litt før.

Men hvis du vil være helt sikker, er det lov å ringe og spørre – brev fra offentlige instanser kan være mer forvirrende enn nødvendig.

Anonymkode: a3da8...ac2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Formuleringen er litt klønete, men slik DPS vanligvis skriver betyr det:

Du vil få selve timen rundt uke 49, ikke at du først får beskjed i uke 49.

Altså: du kan forvente at første polikliniske time blir ca. i uke 49. Innkallingsbrevet kommer gjerne litt før.

Men hvis du vil være helt sikker, er det lov å ringe og spørre – brev fra offentlige instanser kan være mer forvirrende enn nødvendig.

Supert, takk! Vet du om det vil stå hvem min behandler vil bli også i innkallingsbrevet?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Supert, takk! Vet du om det vil stå hvem min behandler vil bli også i innkallingsbrevet?

Det vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vil jeg tro.

Okei, det er jo greit da. Et navn vil sikkert ikke si meg så mye, men det er jo greit å vite. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...