Gå til innhold

ang medisin bytte.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Som sagt så har rarheten forverret seg med årene, kan det ha noe med risperidon å gjøre? Vet jeg må ta det opp med psykiater men de snakker alltid om innleggelse ved medisin bytte, trenger vel ikke det? Og jeg vet ikke hva jeg skulle gått over på da, er redd for å bytte og. Vet medisiner virker ulikt på folk og men vil gjerne ha forslag, har kommet med forslag før og fått prøvd det som latuda. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du brukt risperidon da?

Anonymkode: 07bf1...819

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor lenge har du brukt risperidon da?

Siden 2014 omtrent, prøvde latuda på denne tiden og xeplion. prøvde å slutte noen ganger men det gikk ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Siden 2014 omtrent, prøvde latuda på denne tiden og xeplion. prøvde å slutte noen ganger men det gikk ikke. 

Og du har kjent på rarheten like lenge? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du har kjent på rarheten like lenge? 

Ja jeg har det, det begynte glimtvis i 2011 tror jeg da jeg begynte å bli dårlig igjen. Det ble enda verre da jeg begynte med risperidon og jeg sluttet med alt, før gjorde jeg husarbeid og gikk tur og møtte venner. det ble bare mindre og mindre av alt. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ja jeg har det, det begynte glimtvis i 2011 tror jeg da jeg begynte å bli dårlig igjen. Det ble enda verre da jeg begynte med risperidon og jeg sluttet med alt, før gjorde jeg husarbeid og gikk tur og møtte venner. det ble bare mindre og mindre av alt. 

Hva mener du med "sluttet med alt"? Var det andre medisiner du sluttet på eller? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med "sluttet med alt"? Var det andre medisiner du sluttet på eller? 

Sluttet helt å fungere i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Sluttet helt å fungere i hverdagen. 

Åja, det var det du mente. Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg, men du kunne kanskje forsøkt å skrive ned hvilke medisiner du har forsøkt før og hvilken virkning og bivirkning du hadde på de før samtalen med psykiater? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja, det var det du mente. Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg, men du kunne kanskje forsøkt å skrive ned hvilke medisiner du har forsøkt før og hvilken virkning og bivirkning du hadde på de før samtalen med psykiater? 

Ok. husker jo ikke det men kunne jo prøvd noe jeg har prøvd før for ble jo ikke sånn av dem, husker solian og cisordinol. har prøvd så mye mer enn det men det husker jeg jo ikke, men på begge dem fikk jeg maur kryp. kanskje ikke ta så høy dose? Kunne jo prøvd cisordinol hvis de finnes i piller, orker ikke injeksjon. 

Skrevet
stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Med Risperidon opplever du en del av det du kaller "rarhet" og har lite initiativ, men det virker samtidig som du har mye mindre angst og psykotisk tenkning enn du hadde tidligere. Jeg tror at en av grunnene til at du var mye mer aktiv tidligere, var at du hadde barn som du måtte følge opp. Du har alltid vært god på å ta deg av familien din, og når guttene dine trengte deg, så kunne du ikke være fullt så passiv som du har blitt etter hvert etter at de flyttet ut. 

Synes du skal snakke ordentlig med psykiateren om hvordan du har det for å se om han har ideer til tiltak. Jeg tenker at medisinbytte kanskje ikke vil hjelpe deg noe, men det er så avgjort noe du bør snakke med psykiateren din om. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (34 minutter siden):

Med Risperidon opplever du en del av det du kaller "rarhet" og har lite initiativ, men det virker samtidig som du har mye mindre angst og psykotisk tenkning enn du hadde tidligere. Jeg tror at en av grunnene til at du var mye mer aktiv tidligere, var at du hadde barn som du måtte følge opp. Du har alltid vært god på å ta deg av familien din, og når guttene dine trengte deg, så kunne du ikke være fullt så passiv som du har blitt etter hvert etter at de flyttet ut. 

Synes du skal snakke ordentlig med psykiateren om hvordan du har det for å se om han har ideer til tiltak. Jeg tenker at medisinbytte kanskje ikke vil hjelpe deg noe, men det er så avgjort noe du bør snakke med psykiateren din om. 

har mindre psykotisk tankegang men det betyr vel ikke alt? Ja opplever mer rarhet og mindre initiativ på risperidon og det er irriterende, skulle gjerne hatt mer energi og mindre rarhet. Men det var i 2014 da jeg begynte med risperidon jeg ble sånn? fact kom inn i bildet da så de har bare sett meg sånn, har sagt det flere ganger til dem at jeg var en annen før det. jeg gjorde mye mer, da må det jo være medisinen? Ja jeg var der når barna trengte meg, i dag sliter jeg med rarhet når jeg er med dem. 

tror du ikke medisin bytte vil hjelpe meg? hva er da vitsen? 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

har mindre psykotisk tankegang men det betyr vel ikke alt? Ja opplever mer rarhet og mindre initiativ på risperidon og det er irriterende, skulle gjerne hatt mer energi og mindre rarhet. Men det var i 2014 da jeg begynte med risperidon jeg ble sånn? fact kom inn i bildet da så de har bare sett meg sånn, har sagt det flere ganger til dem at jeg var en annen før det. jeg gjorde mye mer, da må det jo være medisinen? Ja jeg var der når barna trengte meg, i dag sliter jeg med rarhet når jeg er med dem. 

tror du ikke medisin bytte vil hjelpe meg? hva er da vitsen? 

Enig i at mindre psykotisk tankegang ikke betyr alt, men du pleier å bli veldig plaget av det som vel kan kalles "psykotisk angst"? 

Grunnen til at jeg ikke har så stor tro på medisinbytte, er at du har prøvd mange ulike medisiner og at jeg ikke kan huske at noe annet har fungert like bra som risperdal.  Men dersom medisinene dine skal endres, så bør det vel gjøres langsomt og kontrollert - det reduserer risiko for forverring:-)

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (11 minutter siden):

Enig i at mindre psykotisk tankegang ikke betyr alt, men du pleier å bli veldig plaget av det som vel kan kalles "psykotisk angst"? 

Grunnen til at jeg ikke har så stor tro på medisinbytte, er at du har prøvd mange ulike medisiner og at jeg ikke kan huske at noe annet har fungert like bra som risperdal.  Men dersom medisinene dine skal endres, så bør det vel gjøres langsomt og kontrollert - det reduserer risiko for forverring:-)

Ja får psykotisk angst. 

Andre medisiner har jo fungert før i tiden og, det er jo jeg som ville slutte med alt hele tiden. Nå er jeg en annen plass i livet enn jeg var da, ok det kan jeg vel gjøre hjemme? Ikke fort og gale ved å være innlagt? Jeg har virkelig lyst å prøve men er redd samtidig. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja får psykotisk angst. 

Andre medisiner har jo fungert før i tiden og, det er jo jeg som ville slutte med alt hele tiden. Nå er jeg en annen plass i livet enn jeg var da, ok det kan jeg vel gjøre hjemme? Ikke fort og gale ved å være innlagt? Jeg har virkelig lyst å prøve men er redd samtidig. 

Forklar dette ordentlig for psykiateren. Du har jo nå i lang tid vist at du tar medisiner regelmessig uten å seponere, så jeg vil tro at du kan gjøre langsomme endringer uten å være innlagt - siden det er det du ønsker:-)

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (3 minutter siden):

Forklar dette ordentlig for psykiateren. Du har jo nå i lang tid vist at du tar medisiner regelmessig uten å seponere, så jeg vil tro at du kan gjøre langsomme endringer uten å være innlagt - siden det er det du ønsker:-)

Skal gjøre det. Ja har tatt medisinen lenge nå, ok jeg vil helst være hjemme :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...