AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 Skrevet 3. november 2025 Jeg sa til behandler at jeg nesten skulle ønske at det hadde skjedd meg noe/at det var en grunn til at jeg har det psykisk vanskelig fordi det ville være lettere å forklare. Men nå angrer jeg litt fordi jeg følte det ble dumt sagt og ufølsomt ovenfor alle de som faktisk sliter av en grunn. Anonymkode: 3eb2d...2a8 0 Siter
frosken Skrevet 3. november 2025 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg sa til behandler at jeg nesten skulle ønske at det hadde skjedd meg noe/at det var en grunn til at jeg har det psykisk vanskelig fordi det ville være lettere å forklare. Men nå angrer jeg litt fordi jeg følte det ble dumt sagt og ufølsomt ovenfor alle de som faktisk sliter av en grunn. Anonymkode: 3eb2d...2a8 Det er mange før deg som har tenkt og sagt tilsvarende. Ikke noe å angre på. 2 Siter
Fru2020 Skrevet 3. november 2025 Skrevet 3. november 2025 Det tenker jeg er en veldig vanlig uttalelse. 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg sa til behandler at jeg nesten skulle ønske at det hadde skjedd meg noe/at det var en grunn til at jeg har det psykisk vanskelig fordi det ville være lettere å forklare. Men nå angrer jeg litt fordi jeg følte det ble dumt sagt og ufølsomt ovenfor alle de som faktisk sliter av en grunn. Anonymkode: 3eb2d...2a8 Nei - det trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for. Jeg snakket med en person for noen få dager siden, som sa noe tilsvarende i en fortvilt situasjon, der h*n opplever å ikke bli forstått av helsevesenet. H*n sa at "det hadde vært bedre om h*n hadde fått slag". Som vi to snakket om: Det var ikke de faktiske følgene av tilstanden h*n tenkte på, men h*n hadde et ønske om å bli forstått av andre mennesker uten å måtte bevise og forklare usynlige behov. Det er en sterk uttrykksform, men det er i overført betydning. Vi finner tilsvarende mange, mange andre steder i dagligtalen... Endret 4. november 2025 av Eva Sofie 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.