AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 Er det istedenfor DPS? Kan man ha gått et løp på DPS og etterpå søke seg til avtalespesialist? Anonymkode: 817f6...e16 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 Henvisning må sendes til dps. Det er de som avgjør om du får behandling hos dps eller avtalespesialist. Det kan skrives i henvisningen at man ønsker avtalespesialist, men det er inntaksteam på dps som vurderer det. Antar at man kan overføres til avtalespesialist etter dps hvis dps mener det er fornuftig, men vet ikke. Anonymkode: 758ae...b45 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Henvisning må sendes til dps. Det er de som avgjør om du får behandling hos dps eller avtalespesialist. Det kan skrives i henvisningen at man ønsker avtalespesialist, men det er inntaksteam på dps som vurderer det. Antar at man kan overføres til avtalespesialist etter dps hvis dps mener det er fornuftig, men vet ikke. Anonymkode: 758ae...b45 Hvem har mest kompetanse; DPS eller avtalespesialist? Anonymkode: 817f6...e16 0 Siter
nachnoo Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvem har mest kompetanse; DPS eller avtalespesialist? Anonymkode: 817f6...e16 Når du kommer til time på DPS, kan du få behandlere med svært ulik kompetanse fra helt slett til topp. Hos en avtalespesialist er du sikret at det i det minste er meget god kompetanse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 nachnoo skrev (2 minutter siden): Når du kommer til time på DPS, kan du få behandlere med svært ulik kompetanse fra helt slett til topp. Hos en avtalespesialist er du sikret at det i det minste er meget god kompetanse. Men samarbeidet avtalespesialistene med dps? Jeg har gått til en psykiater på dps nå som vil henvise meg til avtalespesialist. Hvis jeg får plass, vil jeg da kun være dennes ansvar og ikke lenger dps-psykiaterens? Anonymkode: 0976b...e2d 0 Siter
nachnoo Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis jeg får plass, vil jeg da kun være dennes ansvar og ikke lenger dps-psykiaterens? Ja, hvis avtalespesialisten er en psykiater, vil denne få totalansvaret for deg PAB- pasientansvarlig behandler). Hvis det er en psykolog, vil denne få ansvar for alt unntatt medisineringen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 Skrevet 4. november 2025 nachnoo skrev (14 minutter siden): Ja, hvis avtalespesialisten er en psykiater, vil denne få totalansvaret for deg PAB- pasientansvarlig behandler). Hvis det er en psykolog, vil denne få ansvar for alt unntatt medisineringen. Bare båndene til dps brytes så skal jeg være fornøyd. Anonymkode: 0976b...e2d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.