Gå til innhold

Hvordan får man hjelp hos avtalespesialist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det istedenfor DPS? Kan man ha gått et løp på DPS og etterpå søke seg til avtalespesialist?

Anonymkode: 817f6...e16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Henvisning må sendes til dps. Det er de som avgjør om du får behandling hos dps eller avtalespesialist. Det kan skrives i henvisningen at man ønsker avtalespesialist, men det er inntaksteam på dps som vurderer det. Antar at man kan overføres til avtalespesialist etter dps hvis dps mener det er fornuftig, men vet ikke. 

Anonymkode: 758ae...b45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Henvisning må sendes til dps. Det er de som avgjør om du får behandling hos dps eller avtalespesialist. Det kan skrives i henvisningen at man ønsker avtalespesialist, men det er inntaksteam på dps som vurderer det. Antar at man kan overføres til avtalespesialist etter dps hvis dps mener det er fornuftig, men vet ikke. 

Anonymkode: 758ae...b45

Hvem har mest kompetanse; DPS eller avtalespesialist?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvem har mest kompetanse; DPS eller avtalespesialist?

Når du kommer til time på DPS, kan du få behandlere med svært ulik kompetanse fra helt slett til topp. Hos en avtalespesialist er du sikret at det i det minste er meget god kompetanse.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Når du kommer til time på DPS, kan du få behandlere med svært ulik kompetanse fra helt slett til topp. Hos en avtalespesialist er du sikret at det i det minste er meget god kompetanse.

Men samarbeidet avtalespesialistene med dps? Jeg har gått til en psykiater på dps nå som vil henvise meg til avtalespesialist. Hvis jeg får plass, vil jeg da kun være dennes ansvar og ikke lenger dps-psykiaterens?

Anonymkode: 0976b...e2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg får plass, vil jeg da kun være dennes ansvar og ikke lenger dps-psykiaterens?

Ja, hvis avtalespesialisten er en psykiater, vil denne få totalansvaret for deg PAB- pasientansvarlig behandler).

Hvis det er en psykolog, vil denne få ansvar for alt unntatt medisineringen.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (14 minutter siden):

Ja, hvis avtalespesialisten er en psykiater, vil denne få totalansvaret for deg PAB- pasientansvarlig behandler).

Hvis det er en psykolog, vil denne få ansvar for alt unntatt medisineringen.

Bare båndene til dps brytes så skal jeg være fornøyd. 

Anonymkode: 0976b...e2d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...