Gå til innhold

Trekk fra unnvikende personlighetsforstyrrelse og vanskeligheter med å åpne opp og bli kjent med andre mennesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gjennomgikk utredning for personlighetsforstyrrelse så ble konklusjonen at jeg hadde trekk fra unnvikende personlighetsforstyrrelse (og hadde jeg fungert dårligere hadde jeg fått diagnosen siden jeg oppfylte nok kriterier så jeg tror egentlig at jeg hadde fått diagnosen nå noen år senere siden jeg nå fungerer dårligere enn da). Og selv tenker jeg at det er akkurat dette som gjør at det er så vanskelig for meg å åpne opp og bli kjent med andre mennesker fordi jeg er så redd for å få negativ respons, å bli avvist og bli såret.

Så jeg lurer derfor på: Hva er løsningen her? Hvordan går man frem for å klare å bli kjent med nye mennesker? Det gjelder både nære vennskap og kjæreste relasjoner.

Anonymkode: b4cb3...fd0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...