Gå til innhold

Hvor mye/lite er det vanlig at behandler deler om seg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kokoloner skrev (10 timer siden):

Jeg har aldri opplevd at de har delt for mye men at de deler litt er helt fint feks dersom vi har felles kjente er det fint at de sier at jeg allikevel må føle meg fri til å snakke om disse personene. Hadde en som virkelig var en ekstremvariant av "jeg er privat". Vi hadde masse felles kjente, gikk på samme skole og jeg kjente både hans bror og kone men han ville ikke engang erkjenne at vi var fra samme by, det ble for spesielt for meg. Ble veldig unaturlig å ha en pasient-behandler tillit når jeg visste at han visste mye om meg via andre og via oppvekst.

Det høres spesielt ut. Gikk du i terapi dit lenge?

Anonymkode: eb7f4...38e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
FjellOgDalar skrev (26 minutter siden):

Nå har det jo og noe å si hvor lenge man har hatt en relasjon, hva man snakker om i terapien og slikt. Jeg for min del setter pris på at behandler sier litt om seg selv, for jeg liker å vite hvem jeg snakker med. Men så er det stor forskjell på å fortelle at man spiller gitar og på brette ut om politiske meninger eller sexlivet sitt - om jeg skal sette det på spissen. 

Da jeg skrev at jeg ønsket at behandler skulle si så lite som mulig, hadde jeg i tankene mer personlige ting enn om en spiller gitar eller liker friluftsliv.  Så spørs det selvfølgelig i hvilken setting ting blir sagt i.   En psykiater jeg gikk lenge til, delte svært lite. Men da jeg kjøpte sykkel for å prøve og begynne å trene, så ga han meg noen tips pga han hadde drevet aktivt med sykling. Sånt mener jeg er helt innafor.  Men den siste behandleren jeg hadde, delte altfor mye. Så mye at jeg ble ukomfortabel.

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (17 minutter siden):

Da jeg skrev at jeg ønsket at behandler skulle si så lite som mulig, hadde jeg i tankene mer personlige ting enn om en spiller gitar eller liker friluftsliv.  Så spørs det selvfølgelig i hvilken setting ting blir sagt i.   En psykiater jeg gikk lenge til, delte svært lite. Men da jeg kjøpte sykkel for å prøve og begynne å trene, så ga han meg noen tips pga han hadde drevet aktivt med sykling. Sånt mener jeg er helt innafor.  Men den siste behandleren jeg hadde, delte altfor mye. Så mye at jeg ble ukomfortabel.

Var det psykolog/psykiater eller annen yrkesgruppe? Sistnevnte.

Anonymkode: eb7f4...38e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...