Gå til innhold

Hva kan være en særlig grunn til å ikke få innsyn i død pasients journal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde meg på "rett til privatliv" (journal DPS), men dette var ikke gyldig grunn. 

@nachnoo kan du hjelpe meg med hva som kan være en særlig grunn? Jeg ønsker ikke at min familie skal kunne lese journalen min både for å beskytte dem og meg.

Anonymkode: 1365f...c7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg prøvde meg på "rett til privatliv" (journal DPS), men dette var ikke gyldig grunn. 

@nachnoo kan du hjelpe meg med hva som kan være en særlig grunn? Jeg ønsker ikke at min familie skal kunne lese journalen min både for å beskytte dem og meg.

Jeg ser at jeg har spurt deg før @nachnoo og du svarte incest og uenighet om arv som grunner. Det er ikke aktuelt i dette tilfelle. Jeg er en meget privat person og vil ikke at min familie skal få innblikk i mine mørkeste tanker/stunder/utsagn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ser at jeg har spurt deg før @nachnoo og du svarte incest og uenighet om arv som grunner. Det er ikke aktuelt i dette tilfelle. Jeg er en meget privat person og vil ikke at min familie skal få innblikk i mine mørkeste tanker/stunder/utsagn.

Og hvordan virker det hos private behandlere? Følger de et annet lovverk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...