AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hadde tidligere Quetiapin jeg tok om kvelden for å sove. Men så av en eller annen grunn tok psykiater meg av den og satte meg heller på Melatonin. Og etterhvert også Atarax. Det gikk sånn greit til å begynne med, men nå synes jeg ikke det hjelper nok lenger. Heller hjelper ikke hjelper Atarax på dagtid mot angst og uro, slik Quetiapin gjorde. Jeg har veldig lyst til å få tilbake Quetiapin. Synes legen har gjort en feilvurdering. Med min diagnose er søvn m.m veldig viktig! Anonymkode: 4eb28...095 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) nNå virker det som Quetiapim begynner å få litt dårlig rykte som sovemedisin. Hørt flere si at legen/psykiateren ikke vil skrive ut off lable for søvnproblemer. https://www.nrk.no/trondelag/leger-er-bekymra_-unge-legges-inn-etter-overdoser-av-kvetiapin-1.17638995 Endret 2 timer siden av FjellOgDalar 0 Siter
nachnoo Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Min erfaring er at quetiapin knapt har bivirkninger i små doser. Dersom pasienten har god effekt, ser jeg ingen grunn til å slutte med det. At noen tar overdoser, må man vurdere på pasienter i faresonen, men ikke alle andre pasienter. Det er mange som tar overdoser med paracetamol også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.