Gå til innhold

Oppslag i DPS journal etter avslutning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av å sjekke tilgangslogg på Helsenorge da jeg tidligere har vært utsatt for journalsnoking. Sjekker derfor innimellom og ser at overlege ved DPS som hadde behandleransvar for meg inntil avslutning for noen måneder siden har åpnet dokumenter i journal ved et par tilfeller. Jeg kan imidlertid ikke se hvilke (det står i loggen at det kan skyldes dokumenter jeg ikke har tilgang til eller eldre dokumenter, har bl a vært innlagt så mulig det er notater herfra). Epikrise er ferdigstilt (av annen behandler) og henvisningen avsluttet så jeg synes det er vanskelig å se noen grunn til at vedkommende skal åpne tidligere dokumenter (en av begrunnelsene for innsyn var bl  a poliklinisk oppmøte,  noe som ikke var tilfelle så lenge etter avslutning). Regner ikke med at det er av administrative årsaker.

Noen som har eksempel på hvorfor slike oppslag gjøres etter at en pasient er avsluttet? Dette er mest av nysgjerrighet (og fordi jeg hadde et relativt anstrengt forhold til vedkommende, som gjorde og sa mye rart). Forstår at man kan rette en henvendelse til DPS, men vil helst ikke det

Anonymkode: dda13...03f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg ville latt det være.

Anonymkode: b56c0...e2d

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Forstår at man kan rette en henvendelse til DPS, men vil helst ikke det

Hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Fordi dette ikke er en kjempestor sak for meg. Det er sikkert en naturlig årsak, men jeg var nysgjerrig på hva som kan være evt grunner til at det blir gjort. 

Anonymkode: dda13...03f

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han lurte på hvordan det gikk med deg?

Anonymkode: 6e469...593

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...