Gå til innhold

Henvisning til DPS - nevne mistenkt diagnose eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man som pasient blir henvist fra fastlegen og til DPS er det lurt å nevnte diagnosen man selv mistenker da eller ikke? Hva er argumenter for og i mot?

Anonymkode: 32578...8de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må ikke fastlegen beskrive plagene i henvisningen?

Anonymkode: a5150...a36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må ikke fastlegen beskrive plagene i henvisningen?

Jo? Men det jeg lurer på er om man bør si i tillegg til det hvilken diagnose man selv tenker/har lest om at det kan være?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jo? Men det jeg lurer på er om man bør si i tillegg til det hvilken diagnose man selv tenker/har lest om at det kan være?

Det ville jeg gjort iallefall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Din oppgave er å si akkurat hva du vil til fastlegen, mens fastlegens oppgave er å vurdere hva som skal videreformidles i henvisningen til DPS. Det er viktigere å beskrive hvilke plager du har enn dine egne tanker om diagnose. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...