AnonymBruker Skrevet 15. november Skrevet 15. november Jeg har jobbet 20% i 3 år nå og sett bort fra noen psyk dårlige perioder der jeg har vært vekke fra jobb har jeg klart meg greit. Men nå skal jeg begynne i ny jobb der kravet for å få ansettelse er at man må jobbe 50% og spesielt moren min bekymrer seg veldig for dette. Jeg skjønner det godt, jeg er jo spent/bekymret jeg også. Men er det noen måte jeg kan berolige moren min på? Det er jo også en sjanse for at hun har rett da...? Anonymkode: 4b718...0e7 0 Siter
frosken Skrevet 15. november Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har jobbet 20% i 3 år nå og sett bort fra noen psyk dårlige perioder der jeg har vært vekke fra jobb har jeg klart meg greit. Men nå skal jeg begynne i ny jobb der kravet for å få ansettelse er at man må jobbe 50% og spesielt moren min bekymrer seg veldig for dette. Jeg skjønner det godt, jeg er jo spent/bekymret jeg også. Men er det noen måte jeg kan berolige moren min på? Det er jo også en sjanse for at hun har rett da...? Anonymkode: 4b718...0e7 Moren din må selv forholde seg til sin bekymring, du trenger ikke ta ansvar for hennes følelser i en slik situasjon. Jeg ville ha vært stolt, hvis jeg var din mor, over at du vil prøve. Lykke til:-) 4 Siter
Eva Sofie Skrevet 17. november Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 18.49): Jeg har jobbet 20% i 3 år nå og sett bort fra noen psyk dårlige perioder der jeg har vært vekke fra jobb har jeg klart meg greit. Men nå skal jeg begynne i ny jobb der kravet for å få ansettelse er at man må jobbe 50% og spesielt moren min bekymrer seg veldig for dette. Jeg skjønner det godt, jeg er jo spent/bekymret jeg også. Men er det noen måte jeg kan berolige moren min på? Det er jo også en sjanse for at hun har rett da...? Anonymkode: 4b718...0e7 Jeg er veldig enig med @frosken her. Det er flott at du nå tør prøve deg i en stilling på 50%. Din mor burde støtte deg og være stolt, men jeg har selv en mor som hadde antakeligvis reagert på samme måte. Om du har behov for å berolige din mor. Minn deg selv på at hun er voksen. Ditt fokus nå skal ligge på jobben og ditt liv. Husk at arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for deg jf. Arbeidsmiljøloven. Og om du har en kronisk lidelse (fysisk/psykisk), er det mulig å søke om at NAV dekker hele perioden av sykemeldingsperioden, at det ikke belastes arbeidsgiver. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november Kan det være at moren din har rett i å være bekymret? Har du urealistiske forvetninger om hva du skal klare av jobb, eller er dette noe du kan få til på en sunn måte? Anonymkode: cf03d...4e6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.