AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Isåfall hvorfor? Jeg har inne en søknad nå. Jeg jobber 50 prosent så dette er en søknad om gradert ufør. Kjenner det stresser meg å vente på svar mtp usikker økonomi. Anonymkode: f1a55...d74 0 Siter
Ftss Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Da jeg skulle søke uføretrygd fikk jeg beskjed om at det er ikke NAV som bestemmer om du skal ha uføretrygd men legen. Når man får avslag kommer det av at legen har vært sløv og ikke dokumentert godt nok osv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ftss skrev (8 minutter siden): Da jeg skulle søke uføretrygd fikk jeg beskjed om at det er ikke NAV som bestemmer om du skal ha uføretrygd men legen. Når man får avslag kommer det av at legen har vært sløv og ikke dokumentert godt nok osv. Riktig, takk for svar. Anonymkode: f1a55...d74 0 Siter
nachnoo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ftss skrev (22 minutter siden): Da jeg skulle søke uføretrygd fikk jeg beskjed om at det er ikke NAV som bestemmer om du skal ha uføretrygd men legen. Når man får avslag kommer det av at legen har vært sløv og ikke dokumentert godt nok osv. Et merkelig svar. Det er også eksempler på at legen har dokumentert nøye og utfyllende, men pasientens tilstand har ikke kvalifisert for uføretrygd. 0 Siter
frosken Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ftss skrev (31 minutter siden): Da jeg skulle søke uføretrygd fikk jeg beskjed om at det er ikke NAV som bestemmer om du skal ha uføretrygd men legen. Når man får avslag kommer det av at legen har vært sløv og ikke dokumentert godt nok osv. Det stemmer ikke. Legens rolle er å beskrive medisinske forhold og derav følgende funksjonssvikt, NAV skal ta stilling til om kriteriene for å innvilge ufør er innfridd eller ikke. 2 Siter
Ftss Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) frosken skrev (32 minutter siden): Det stemmer ikke. Legens rolle er å beskrive medisinske forhold og derav følgende funksjonssvikt, NAV skal ta stilling til om kriteriene for å innvilge ufør er innfridd eller ikke. Absolutt. Jeg tolka det litt sånn at legen vet relativt godt hva som skal til får å få uføretrygd mtp funksjonssvikt og starter ikke prosessen uten å være sikker. Det er også en del strengere om man søker ung ufør. Jeg har vanlig ufør og basert på de papirene jeg har så virker det å være meget dårlig kontroll av dokumentasjonen iallfall 😅 Endret 3 timer siden av Ftss 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.