Gå til innhold

Hva skal til for å få medisin som injeksjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt medisinen min som injeksjon og ikke tablettform. Kommunalt psykisk helseteam leverer (dvs jeg må hente) medisiner tre ganger i uka, og jeg er rett og slett drittlei av det. Det er over ett år siden jeg tok en overdose og har ikke prøvd eller tenkt på det siden, men likevel får jeg ikke ha medisinene mine selv. Ved injeksjon slipper jeg dette stresset og tullet. Medisinen finnes selvsagt som injeksjon.

De eneste jeg vet om som får injeksjon har psykoselidelse, det har ikke jeg. Er det et vilkår? Eller kan jeg få det med affektiv lidelse og? 

Anonymkode: c02ea...eb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke der er noen vilkår man må oppfylle for å få injeksjon så vidt jeg vet, er bare å ønske seg det.

Anonymkode: 63f35...ed0

Skrevet

Beste er at du spør de. Skjønner du er lei. Jeg synes det er veldig greit å få injeksjon..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du er under tvungent psykisk helsevern så er det jo litt rart at de nekter deg å håndtere medisinene dine selv. De kan ikke tvinge deg til å ha nåværende ordning så sant du ikke er under tph

Anonymkode: e096a...369

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis ikke du er under tvungent psykisk helsevern så er det jo litt rart at de nekter deg å håndtere medisinene dine selv. De kan ikke tvinge deg til å ha nåværende ordning så sant du ikke er under tph

Jo det kan de ved gjentakende historikk med overdoser. Det måtte jeg en periode for noen år siden. I 2018 riktig nok. Men reglene er vel de samme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo, de kan jo tvinge meg ved å feks nekte å skrive ut resepter til meg og dermed står jeg uten medisiner hvis jeg ikke godtar ordningen.

Tenkte ikke på at jeg bare kan spørre, så for meg at det skulle en del til siden det jo krever litt ressurser og tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, de kan jo tvinge meg ved å feks nekte å skrive ut resepter til meg og dermed står jeg uten medisiner hvis jeg ikke godtar ordningen.

Tenkte ikke på at jeg bare kan spørre, så for meg at det skulle en del til siden det jo krever litt ressurser og tid. 

Du kan så avgjort spørre. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...