AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november Jeg skulle gjerne hatt medisinen min som injeksjon og ikke tablettform. Kommunalt psykisk helseteam leverer (dvs jeg må hente) medisiner tre ganger i uka, og jeg er rett og slett drittlei av det. Det er over ett år siden jeg tok en overdose og har ikke prøvd eller tenkt på det siden, men likevel får jeg ikke ha medisinene mine selv. Ved injeksjon slipper jeg dette stresset og tullet. Medisinen finnes selvsagt som injeksjon. De eneste jeg vet om som får injeksjon har psykoselidelse, det har ikke jeg. Er det et vilkår? Eller kan jeg få det med affektiv lidelse og? Anonymkode: c02ea...eb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november Jeg tror ikke der er noen vilkår man må oppfylle for å få injeksjon så vidt jeg vet, er bare å ønske seg det. Anonymkode: 63f35...ed0 0 Siter
Glitter Skrevet 17. november Skrevet 17. november Beste er at du spør de. Skjønner du er lei. Jeg synes det er veldig greit å få injeksjon.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november Hvis ikke du er under tvungent psykisk helsevern så er det jo litt rart at de nekter deg å håndtere medisinene dine selv. De kan ikke tvinge deg til å ha nåværende ordning så sant du ikke er under tph Anonymkode: e096a...369 0 Siter
Glitter Skrevet 17. november Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis ikke du er under tvungent psykisk helsevern så er det jo litt rart at de nekter deg å håndtere medisinene dine selv. De kan ikke tvinge deg til å ha nåværende ordning så sant du ikke er under tph Anonymkode: e096a...369 Jo det kan de ved gjentakende historikk med overdoser. Det måtte jeg en periode for noen år siden. I 2018 riktig nok. Men reglene er vel de samme. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis ikke du er under tvungent psykisk helsevern så er det jo litt rart at de nekter deg å håndtere medisinene dine selv. De kan ikke tvinge deg til å ha nåværende ordning så sant du ikke er under tph Anonymkode: e096a...369 Jo, de kan jo tvinge meg ved å feks nekte å skrive ut resepter til meg og dermed står jeg uten medisiner hvis jeg ikke godtar ordningen. Tenkte ikke på at jeg bare kan spørre, så for meg at det skulle en del til siden det jo krever litt ressurser og tid. Anonymkode: c02ea...eb4 0 Siter
Glitter Skrevet 17. november Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, de kan jo tvinge meg ved å feks nekte å skrive ut resepter til meg og dermed står jeg uten medisiner hvis jeg ikke godtar ordningen. Tenkte ikke på at jeg bare kan spørre, så for meg at det skulle en del til siden det jo krever litt ressurser og tid. Anonymkode: c02ea...eb4 Du kan så avgjort spørre. 0 Siter
nachnoo Skrevet 17. november Skrevet 17. november Det viktigste er at medisinen finnes som injeksjon/ depot. Det er det kun antipsykotika som gjør. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november Skrevet 18. november nachnoo skrev (12 timer siden): Det viktigste er at medisinen finnes som injeksjon/ depot. Det er det kun antipsykotika som gjør. Okej, jeg tar Zyprexa og vet den finnes som injeksjon så da er det kanskje stor sannsynlighet for at jeg får det. Anonymkode: c02ea...eb4 0 Siter
nachnoo Skrevet 18. november Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okej, jeg tar Zyprexa og vet den finnes som injeksjon så da er det kanskje stor sannsynlighet for at jeg får det. Anonymkode: c02ea...eb4 Det vil jeg tro. Det er kun fordeler med depotmedisinering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.