AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november Jeg kjenner meg så ensom. Også når jeg er blant andre ofte. Men aller verst er det de dagene jeg ikke har noe spesielt å gjøre og jeg sitter hjemme. Jeg er jo heldig å ha familie et stykke unna jeg ser i blant og to venninner jeg har kontakt med på snapchat og også oppfølging fra kommunens psykiatriteam, så det er jo ikke slik at jeg ikke har noen og faktisk er helt alene, men likevel kjenner jeg veldig på denne ensomhetsfølelsen. Hva er løsningen her? Få mer å gjøre? Få flere venner? Venne seg til følelsen? Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november Har du noen hobbyer eller fritidsinteresser? Trener du eller går tur? Du har jo familie og venner, men det å fylle dagene med noe du liker å gjøre kan hjelpe deg. Og om du deltar på fritidsaktiviteter så kan du møte nye mennesker der også. Anonymkode: 7a71a...aae 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du noen hobbyer eller fritidsinteresser? Trener du eller går tur? Du har jo familie og venner, men det å fylle dagene med noe du liker å gjøre kan hjelpe deg. Og om du deltar på fritidsaktiviteter så kan du møte nye mennesker der også. Anonymkode: 7a71a...aae Jeg har et par hobbyer (strikking, diamond painting og foto), men motivasjonen og interessen for de har så og si forsvunnet så er ikke så mye jeg driver med det lenger, bare når jeg tvinger meg. Jeg går tur av og til, men kunne nok vært flinkere til det. Jeg har dessverre ikke noe jeg virkelig liker å gjøre lenger egentlig, tror jeg må forsøke finne ut av hva det kan bli. Ja, jeg kunne jo forsøkt å møte nye mennesker gjennom fritidsaktiviteter, men vet ikke helt hvilken aktivitet det kunne vært for meg. Savner i alle fall å ha venner å snakke med IRL. Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
skogbrann Skrevet 17. november Skrevet 17. november Jeg hadde også følt meg ensom hvis jeg kun hadde hatt kontakt med to venner på snapchat, sett bort ifra familie og psykiatrien. Tror det er helt naturlig å føle seg ensom i en slik situasjon. Folk flest har behov for venner de møter fysisk, og oppleve et slags samhold. Vi er tross alt sosiale vesner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. november Skrevet 17. november skogbrann skrev (24 minutter siden): Jeg hadde også følt meg ensom hvis jeg kun hadde hatt kontakt med to venner på snapchat, sett bort ifra familie og psykiatrien. Tror det er helt naturlig å føle seg ensom i en slik situasjon. Folk flest har behov for venner de møter fysisk, og oppleve et slags samhold. Vi er tross alt sosiale vesner. Ja, du har et godt poeng. Kanskje løsningen er å få flere eller i det minste en venn jeg kan møte fysisk. Er bare at jeg sliter med å slippe folk innpå meg, de vennene jeg har på snapchat har jeg kjent siden barneskolen og da hadde jeg ikke like stort problem med det som nå. Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
Glitter Skrevet 18. november Skrevet 18. november Har det ganske likt som deg så skjønner hvordan det er. Sliter også med å finne interesser. Det bare er ikke noe som interesserer meg. Har en venninne jeg møter når hun er i byen, men det er jo bare noen ganger i året. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november Skrevet 18. november Glitter skrev (7 timer siden): Har det ganske likt som deg så skjønner hvordan det er. Sliter også med å finne interesser. Det bare er ikke noe som interesserer meg. Har en venninne jeg møter når hun er i byen, men det er jo bare noen ganger i året. Samme her, jeg hadde interesse for ting før men har ikke hatt det på lang tid nå. Vet ikke helt hva som har skjedd egentlig. Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
Glitter Skrevet 18. november Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her, jeg hadde interesse for ting før men har ikke hatt det på lang tid nå. Vet ikke helt hva som har skjedd egentlig. Anonymkode: e1f5d...1d1 Jeg opplever meg selv som helt fastlåst og uten interesser. Vet ikke hvordan fikse det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november Skrevet 18. november Glitter skrev (8 minutter siden): Jeg opplever meg selv som helt fastlåst og uten interesser. Vet ikke hvordan fikse det. Ja. Jeg forsøker i blant å tvinge meg til å gjøre ting jeg likte før, men det ser ikke ut til å hjelpe. Vet ikke hva man kan gjøre egentlig. Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
Glitter Skrevet 18. november Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja. Jeg forsøker i blant å tvinge meg til å gjøre ting jeg likte før, men det ser ikke ut til å hjelpe. Vet ikke hva man kan gjøre egentlig. Anonymkode: e1f5d...1d1 Nei vet ikke jeg heller. Liker kun å ruse meg, men kan jo ikke gjøre det mer. Også liker jeg forumet da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november Skrevet 18. november Glitter skrev (4 minutter siden): Nei vet ikke jeg heller. Liker kun å ruse meg, men kan jo ikke gjøre det mer. Også liker jeg forumet da. Ja. Jeg bruker også mye tid her inne på forumet egentlig (og internett generelt). Men det er jo fint med fysiske hobbyer også, så håper jeg kanskje finner igjen motivasjonen for det etterhvert. Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
Glitter Skrevet 18. november Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Jeg bruker også mye tid her inne på forumet egentlig (og internett generelt). Men det er jo fint med fysiske hobbyer også, så håper jeg kanskje finner igjen motivasjonen for det etterhvert. Anonymkode: e1f5d...1d1 Enig i det. Sist jeg var hypoman så kjøpte jeg meg hund. Men så landet jeg og ble deprimert og klarte ikke ta godt nok vare på henne så jeg omplasserte henne etter tre måneder hos meg. Det var nok riktig, men jeg savner henne og tenker ofte på hvor fint det hadde vært å ha henne og trene, kose og gå tur med. Samt dra på diverse kurs med henne og møte nye mennesker via det. Men men. Det ble ikke slik. Så lenge jeg innimellom trenger en innleggelse så kan jeg ikke ha en gullfisk en gang. Så selv om hund er min hobby så må jeg finne noe annet å gjøre. Skal låne en hund da så snart jeg har sluttet med krykkene. Får ha han så mye jeg ønsker. Det gleder jeg meg til. Han er en skikkelig kose- og sofagris. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november Skrevet 18. november Glitter skrev (3 minutter siden): Enig i det. Sist jeg var hypoman så kjøpte jeg meg hund. Men så landet jeg og ble deprimert og klarte ikke ta godt nok vare på henne så jeg omplasserte henne etter tre måneder hos meg. Det var nok riktig, men jeg savner henne og tenker ofte på hvor fint det hadde vært å ha henne og trene, kose og gå tur med. Samt dra på diverse kurs med henne og møte nye mennesker via det. Men men. Det ble ikke slik. Så lenge jeg innimellom trenger en innleggelse så kan jeg ikke ha en gullfisk en gang. Så selv om hund er min hobby så må jeg finne noe annet å gjøre. Skal låne en hund da så snart jeg har sluttet med krykkene. Får ha han så mye jeg ønsker. Det gleder jeg meg til. Han er en skikkelig kose- og sofagris. Så kjekt at du får låne hund så mye du ønsker, det er jo det nest beste til å ha en egen hund Jeg har tenkt tanken på å få enten hund eller katt selv, men ansvaret og økonomien gjør at jeg ikke har realisert det foreløpig. Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
Glitter Skrevet 18. november Skrevet 18. november (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så kjekt at du får låne hund så mye du ønsker, det er jo det nest beste til å ha en egen hund Jeg har tenkt tanken på å få enten hund eller katt selv, men ansvaret og økonomien gjør at jeg ikke har realisert det foreløpig. Anonymkode: e1f5d...1d1 Det med økonomien er en viktig faktor ja. Forsikring, vaksiner, evt andre veterinærutgifter, mat, leker, seng, godbiter osv. Jeg har dessverre brukt opp bufferen min og hadde ikke hatt råd til hund nå med min uføretrygd. Men du kan legge ut annonse på hundegruppe på Facebook om at du ønsker å passe hund. Da får du sannsynligvis mange henvendelser. Jeg gjorde det for noen år siden og fikk mange som ønsket pass til hunden. Jeg passet hund et par ganger, men det ble med det for ønsket å ha en hund jeg kjente. Billy kjenner jeg godt så det blir bedre enn å passe random hunder som lengter etter eieren sin. Men det var trivelig også. Fikk noe å gjøre og jeg fikk en turkamerat. Så anbefaler deg å gi det en sjanse. Kan være du liker det. Penger får du også. Svart, så ikke Nav sin inntektsgrense påvirkes. Tror jeg tok 1000 for ei helg. Endret 18. november av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november Skrevet 18. november Glitter skrev (1 minutt siden): Det med økonomien er en viktig faktor ja. Forsikring, vaksiner, evt andre veterinærutgifter, mat, leker, seng, godbiter osv. Jeg har dessverre brukt opp bufferen min og hadde ikke hatt råd til hund nå med min uføretrygd. Men du kan legge ut annonse på hundegruppe på Facebook om at du ønsker å passe hund. Da får du sannsynligvis mange henvendelser. Jeg gjorde det for noen år siden og fikk mange som ønsket pass til hunden. Jeg passet hund et par ganger, men det ble med det for ønsket å ha en hund jeg kjente. Billy kjenner jeg godt så det blir bedre enn å passe random hunder som lengter etter eieren sin. Jeg er og usikker på om jeg faktisk hadde hatt råd (er også uføretrygdet). Skjønner godt du heller vil passe en hund du kjenner, det blir sikkert veldig bra. Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
Glitter Skrevet 18. november Skrevet 18. november (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er og usikker på om jeg faktisk hadde hatt råd (er også uføretrygdet). Skjønner godt du heller vil passe en hund du kjenner, det blir sikkert veldig bra. Anonymkode: e1f5d...1d1 Kanskje noen goder du kan gi opp feks om du drikker mye brus. Hvis jeg slutter med brus så sparer jeg 600 kr i måneden. Forsikring koster 4-500 kr for en ung valp. Røyker/snuser du? Jeg brukte over 2000 kr i måneden på snus (tok av bufferen), redusere middager med kjøtt, feks bruke røde linser i stedet for kylling i chicken tandori og slikt, droppe kjøttdeigen på pizzaen, med grønnsaker og krydder så er egentlig kjøttdeigen overflødig. Kvitte deg med bil hvis du har det og ta kollektiv, kjøpe egg hos en lokal bonde, bake brød selv osv osv. Mye man kan gjøre for å spare inn så man får penger til et formål som feks hund. Jeg har for øvrig ganske lyst på en spynx, en nakenkatt. 😛 Endret 18. november av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november Skrevet 18. november Glitter skrev (5 minutter siden): Kanskje noen goder du kan gi opp feks om du drikker mye brus. Hvis jeg slutter med brus så sparer jeg 600 kr i måneden. Forsikring koster 4-500 kr for en ung valp. Røyker/snuser du? Jeg brukte over 2000 kr i måneden på snus (tok av bufferen), redusere middager med kjøtt, feks bruke røde linser i stedet for kylling i chicken tandori og slikt, droppe kjøttdeigen på pizzaen, med grønnsaker og krydder så er egentlig kjøttdeigen overflødig. Kvitte deg med bil hvis du har det og ta kollektiv, kjøpe egg hos en lokal bonde, bake brød selv osv osv. Mye man kan gjøre for å spare inn så man får penger til et formål som feks hund. Jeg har for øvrig ganske lyst på en spynx, en nakenkatt. 😛 Jeg kunne nok kuttet ned på brus og energidrikk, samt vært mer obs på hvilken mat jeg bruker penger på. Og det er jo fin motivasjon da å ha noe å spare til Det virker som kule katter, og det er bra motivasjon da å ha å se frem i mot. Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
Glitter Skrevet 18. november Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg kunne nok kuttet ned på brus og energidrikk, samt vært mer obs på hvilken mat jeg bruker penger på. Og det er jo fin motivasjon da å ha noe å spare til Det virker som kule katter, og det er bra motivasjon da å ha å se frem i mot. Anonymkode: e1f5d...1d1 Absolutt. Spørs om min mor kommer på besøk da, hun synes de er herslig 😅 Ja. Facebook-feeden min er fylt av nakenkatter, papegøyer, hunder og nyfødte babyer. 😅 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. november Skrevet 18. november Glitter skrev (4 minutter siden): Absolutt. Spørs om min mor kommer på besøk da, hun synes de er herslig 😅 Ja. Facebook-feeden min er fylt av nakenkatter, papegøyer, hunder og nyfødte babyer. 😅 Hehe, hun blir helt sikkert sjarmert til slutt skal du se 😅 Det er koselig da, jeg får bare stort sett opp nyheter og ellers ting jeg ikke er så interessert i 😅 Anonymkode: e1f5d...1d1 0 Siter
Glitter Skrevet 18. november Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hehe, hun blir helt sikkert sjarmert til slutt skal du se 😅 Det er koselig da, jeg får bare stort sett opp nyheter og ellers ting jeg ikke er så interessert i 😅 Anonymkode: e1f5d...1d1 Du får søke litt på søte ting du vil se på så blir du fort bombardert med det. 😅 Barney papegøyen som er en kakadue som prater, leker med leker osv fikk jeg videoer av hver dag en periode for jeg så så mye på han. Fikk sååå lyst på en fuggel, ut av de som blir tam og snakker typ papegøyer og parakitter, men de har jo ikke tarmkontroll så de bæsjer jo sånn. Så det slo jeg fra meg. Leste man kan ikke gjøre en papegøye husren, men med tid og tålmodighet kan man lære den å gjøre fra seg en spesifikk plass som i et hjørne med avispapir. Men jeg har ikke anelse hvordan man lærer de det. Så ja. Litt opphengt i papegøyer for tiden. 😅 Hvilket dyr ville du foretrukket å ha? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.