Gå til innhold

Kjenner meg så ensom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg så ensom. Også når jeg er blant andre ofte. Men aller verst er det de dagene jeg ikke har noe spesielt å gjøre og jeg sitter hjemme. Jeg er jo heldig å ha familie et stykke unna jeg ser i blant og to venninner jeg har kontakt med på snapchat og også oppfølging fra kommunens psykiatriteam, så det er jo ikke slik at jeg ikke har noen og faktisk er helt alene, men likevel kjenner jeg veldig på denne ensomhetsfølelsen. 

Hva er løsningen her? Få mer å gjøre? Få flere venner? Venne seg til følelsen?

Anonymkode: e1f5d...1d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen hobbyer eller fritidsinteresser? Trener du eller går tur? Du har jo familie og venner, men det å fylle dagene med noe du liker å gjøre kan hjelpe deg. Og om du deltar på fritidsaktiviteter så kan du møte nye mennesker der også.

Anonymkode: 7a71a...aae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du noen hobbyer eller fritidsinteresser? Trener du eller går tur? Du har jo familie og venner, men det å fylle dagene med noe du liker å gjøre kan hjelpe deg. Og om du deltar på fritidsaktiviteter så kan du møte nye mennesker der også.

Anonymkode: 7a71a...aae

Jeg har et par hobbyer (strikking, diamond painting og foto), men motivasjonen og interessen for de har så og si forsvunnet så er ikke så mye jeg driver med det lenger, bare når jeg tvinger meg. Jeg går tur av og til, men kunne nok vært flinkere til det. Jeg har dessverre ikke noe jeg virkelig liker å gjøre lenger egentlig, tror jeg må forsøke finne ut av hva det kan bli. Ja, jeg kunne jo forsøkt å møte nye mennesker gjennom fritidsaktiviteter, men vet ikke helt hvilken aktivitet det kunne vært for meg. Savner i alle fall å ha venner å snakke med IRL.

Anonymkode: e1f5d...1d1

Skrevet

Jeg hadde også følt meg ensom hvis jeg kun hadde hatt kontakt med to venner på snapchat, sett bort ifra familie og psykiatrien. Tror det er helt naturlig å føle seg ensom i en slik situasjon. Folk flest har behov for venner de møter fysisk, og oppleve et slags samhold. Vi er tross alt sosiale vesner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...