Gå til innhold

Angrer etter hver time og vurderer avslutte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter hver eneste time med behandler angrer jeg på at jeg var for ærlig (noe man jo må være for å få fremgang i terapi?) og tenker på å avslutte. Men jeg vil jo ikke innerst inne virkelig avslutte for jeg ønsker jo helst hjelp for mine problemer og det å bli bedre. Har vært sånn siden jeg begynte i terapi 10 år siden. Har gått i terapi av og på og også tidligere avsluttet fordi jeg følte jeg ikke fortjente hjelp. Hva kan man gjøre for å komme over dette?

Anonymkode: d5129...2ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd samme terapi i 10 år? Kanskje det er på tide med noe nytt? En annen form for terapi, eller muligens miljøtiltak.

Anonymkode: 0bf36...913

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du prøvd samme terapi i 10 år? Kanskje det er på tide med noe nytt? En annen form for terapi, eller muligens miljøtiltak.

Nei, har gått til forskjellige behandlere. Og har nettopp begynt hos ny behandler nå. Hva er miljøtiltak?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har gått til forskjellige behandlere. Og har nettopp begynt hos ny behandler nå. Hva er miljøtiltak?

Men er typen terapi den samme? Ulike behandlere kan bruke samme metode. 

Miljøtiltak er feks aktiviteter på dagtid, sosialisering, arbeid/utdanning, osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Men er typen terapi den samme? Ulike behandlere kan bruke samme metode. 

Miljøtiltak er feks aktiviteter på dagtid, sosialisering, arbeid/utdanning, osv. 

Det er jeg usikker på. De fleste behandlerne jeg har gått til har ikke sagt noe om hvilken type terapi de bruker, eneste jeg vet er at en jeg gikk til for 3 år siden brukte ISTDP og nåværende bruker kognitiv terapi. 

Det høres veldig fornuftig ut, jeg har nok litt å jobbe med på de arenaene. Har per i dag så og si nesten ingen aktiviteter på dagtid eller sosialisering utenom psykiatrien.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva kan man gjøre for å komme over dette?

Det skal behandler lære deg.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det skal behandler lære deg.

Ja, jeg burde nok tatt det opp med behandler, det er bare skummelt så har ikke gjort det ennå.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jeg usikker på. De fleste behandlerne jeg har gått til har ikke sagt noe om hvilken type terapi de bruker, eneste jeg vet er at en jeg gikk til for 3 år siden brukte ISTDP og nåværende bruker kognitiv terapi. 

Det høres veldig fornuftig ut, jeg har nok litt å jobbe med på de arenaene. Har per i dag så og si nesten ingen aktiviteter på dagtid eller sosialisering utenom psykiatrien.

Både det å ha noe meningsfullt å gjøre utover terapi, samt å være sammen med andre mennesker er utrolig viktig! For min del var det da jeg endret på det at jeg begynte å merke forskjell (sammen med endring i medisiner). Finnes det noe aktivitetssenter der du bor? Eller andre aktiviteter du kunne tenke deg?

AnonymBruker
Skrevet

Både det å ha noe meningsfullt å gjøre utover terapi, samt å være sammen med andre mennesker er utrolig viktig! For min del var det da jeg endret på det at jeg begynte å merke forskjell (sammen med endring i medisiner). Finnes det noe aktivitetssenter der du bor? Eller andre aktiviteter du kunne tenke deg?

Ja, det kan jeg tenke meg er utrolig viktig egentlig. Det er Fontenehus og også andre aktivitetssenter her jeg bor, det er bare det å tørre å møte opp der som er problemet. Har også en plan om å begynne å jobbe litt også etter hvert, er bare at jeg ikke har hørt noe mer fra NAV og jeg tør ikke mase (eller jeg føler selv det blir mas i alle fall).

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan jeg tenke meg er utrolig viktig egentlig. Det er Fontenehus og også andre aktivitetssenter her jeg bor, det er bare det å tørre å møte opp der som er problemet. Har også en plan om å begynne å jobbe litt også etter hvert, er bare at jeg ikke har hørt noe mer fra NAV og jeg tør ikke mase (eller jeg føler selv det blir mas i alle fall).

Da har du jo et fint tema å ta opp i neste samtale? Hvordan tørre å møte opp. Har du noe kommunal støtte, der de kan være med deg? Ev. andre som kan være med? 

NAV trenger at man maser på de (på en høflilg måte selvsagt). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da har du jo et fint tema å ta opp i neste samtale? Hvordan tørre å møte opp. Har du noe kommunal støtte, der de kan være med deg? Ev. andre som kan være med? 

NAV trenger at man maser på de (på en høflilg måte selvsagt). 

Ja, det har du helt rett i, det er et bra tema å ta opp neste samtale. Jeg har hatt støttekontakt tidligere, men hun sluttet for en stund tilbake og jeg har ikke fått ny ennå. Det tok 3 år før jeg fikk støttekontakt sist gang siden det er så stor mangel så har ingen store forhåpninger egentlig.

Ja, du har sikkert litt rett i det sånn egentlig. Jeg er bare så redd for å trå over noen grenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...