Gå til innhold

Blir ett helt annet menneske ca. tre timer før jeg legger meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir ett helt annet menneske ca. tre timer før jeg legger meg. På dagtid sliter jeg med nerver, angst, følelsen av å være på gråten hele tiden. Er utslitt når jeg kommer hjem

Så sent hver kveld slapper jeg helt av, ingen bekymringer, stabilt humør, null angst. 

Hva skyldes dette? Er det noe jeg kan gjøre for å få det slik på dagtid?

Er veldig ekstremt, føler meg som dr. Jekyll & mr. Hyde

Anonymkode: 1f06f...74d

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva skyldes dette?

Hvordan skal vi vite det med så lite bakgrunnsinformasjon? Her må du nok komme med en grundig utdypning hvis du virkelig ønsker å løse problemet.

Skrevet

Du slapper av og blir deg selv når du er hjemme alene eller med nære og kjære.

Er det ikke så enkelt da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blir ett helt annet menneske ca. tre timer før jeg legger meg. På dagtid sliter jeg med nerver, angst, følelsen av å være på gråten hele tiden. Er utslitt når jeg kommer hjem

Så sent hver kveld slapper jeg helt av, ingen bekymringer, stabilt humør, null angst. 

Jeg vet ikke hva dette skyldes hos deg. Jeg har hatt det på lignende måte, både under depresjoner og som tenåring. Ble gira om kvelden og fikk mindre hemninger, som om jeg drakk alkohol, bare at jeg ikke gjorde det og jeg var helt alene og ble ikke gira opp av noen andre. Det førte bl.a. til at jeg snudde døgnet litt fordi jeg ikke ville legge meg og stoppe det og bli deprimert igjen.

Jeg har etter hvert fått en bipolardiagnose, så hos meg tror jeg hovedpoenget er å forebygge depresjon. Jeg vet ikke om det også kan knyttes til andre diagnoser, eller hva som da kan hjelpe. Enkelte har også hevdet at jeg har eupf, så jeg vet ikke om dette fenomenet heller handler om det, men jeg opplever det i hvert fall bare i perioder. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (7 timer siden):

Hvordan skal vi vite det med så lite bakgrunnsinformasjon? Her må du nok komme med en grundig utdypning hvis du virkelig ønsker å løse problemet.

Bakgrunn er angst hele livet

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

Du slapper av og blir deg selv når du er hjemme alene eller med nære og kjære.

Er det ikke så enkelt da?

Slapper ikke av hjemme før de siste timene før jeg legger meg. Nå har jeg ikke noe familie rundt meg, men var sånn selv da jeg hadde dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slapper ikke av hjemme før de siste timene før jeg legger meg. Nå har jeg ikke noe familie rundt meg, men var sånn selv da jeg hadde dette. 

Det tar vel litt tid fra du har fått fordøyd alle inntrykkene fra dagen frem til du klarer å slappe av da.

Anonymkode: 02ee4...c32

Skrevet

Ligner på en typisk døgnvariasjon som man ser hos personer med affektive lidelser.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (43 minutter siden):

Ligner på en typisk døgnvariasjon som man ser hos personer med affektive lidelser.

Burde kanskje be fastlegen om en ny utredning. Mener det for lenge siden ble snakket noe om dystymi, men har alltid vært angst som har vært den diagnosen jeg har forholdt meg til 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjenner et par stk som har det sånn. Selv tror de det er fordi de trenger ikke tenke på å bli kontakta av andre eller forholde seg til folk når det er så sent. Å derfor slapper ofte bedre av. Har nesten det samme bortsett fra at jeg ikke slapper mere av men blir veldig energisk mellom ca 20-23 på kvelden. Jeg er ofte drit trøtt midt på dagen.

Skrevet

Sånn har jeg det også når jeg er deprimert. Alltid best på kvelden.

Skrevet

Jeg har det også bedre på kvelden enn på morgenen/dagtid når jeg er deprimert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...