stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 Har hatt besøk av fact, vernepleier sa psykiateren hadde sagt hvis det gikk bra nå kunne jeg gå ned til 1 mg risperidon. Er jo litt småkvalm da men er ikke så rar som jeg var, sa jeg var litt skeptisk. Hun sa jeg kunne gå på 2 mg i en uke til, at affektive lidelser kan bli bedre når man blir eldre og at det kunne brenne ut. Stemmer det? Jeg skulle ikke ta medisiner jeg ikke trengte sa hun, lurer på hvordan jeg blir på 1 mg. Psykiateren hadde sagt at jeg var så flink å regulere dette selv, at om jeg ble dårlig trappet jeg opp igjen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 Høres veldig lite ansvarlig ut (fra deres side). Anonymkode: a156c...436 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres veldig lite ansvarlig ut (fra deres side). Anonymkode: a156c...436 Gjør det det? Jeg er usikker nå og litt redd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 Du må jo ikke trappe ned hvis du ikke vil? Anonymkode: 828f3...200 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må jo ikke trappe ned hvis du ikke vil? Anonymkode: 828f3...200 Nei det er jo meg som styrer det her, det var bare det psykiater rådet meg til å gjøre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 Det jeg er redd for da at hvis jeg blir dårlig på 1 mg at jeg trenger mer enn 2 mg for å bli bedre, vil jo ikke opp i dose igjen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 Føler meg ikke bra nå i hvert fall.... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 stjernestøv skrev (1 minutt siden): Føler meg ikke bra nå i hvert fall.... Hvordan føler du deg nå? Anonymkode: 3dde1...9de 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan føler du deg nå? Anonymkode: 3dde1...9de Føler meg litt forvirret og tung i hodet og rar. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 Er jo ikke psykotisk nå, det er vel det som er hovedsaken. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 Han er min psykiater så jeg må høre på han. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 stjernestøv skrev (4 timer siden): Gjør det det? Jeg er usikker nå og litt redd. Ja, at de bare overlater ansvaret til det nærmest. Anonymkode: a156c...436 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, at de bare overlater ansvaret til det nærmest. Anonymkode: a156c...436 Ble bare litt usikker så har ikke vært en god dag men får stole på dem, det har jo gått bra hittil. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2025 Forfatter Skrevet 26. november 2025 Tok nå 2 mg jeg i kveld, hun sa jo jeg kunne gjøre det en uke til. Får se. 0 Siter
frosken Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 (endret) stjernestøv skrev (4 timer siden): Tok nå 2 mg jeg i kveld, hun sa jo jeg kunne gjøre det en uke til. Får se. Her synes jeg du må sjekke ut om det er sånn at psykiateren sterkt anbefaler at du trapper ytterligere ned om en uke, eller om han mener du såpass god på å gjøre egne vurderinger at han ikke tror du vil trappe ned mer enn hva du føler deg overbevist om at er klokt? Jeg ville synes det var mye tryggere om du brukte lenger tid på en nedtrapping, og mener også at det vanlige er å anbefale en langsommere nedtrapping. Nå som pulsen din ikke lenger er et problem, så skjønner jeg ikke at du har noe å oppnå med å trappe ned raskt. Legemiddelhåndboken sier følgende om nedtrapping risperdal: "Etter langtidsbruk bør nedtrapping og seponering skje på individuelt grunnlag, helst i samråd med psykiater. En dosereduksjon på i ca. 10 – 20 % av utgangsdosen hver til hver annen måned kan være et utgangspunkt ved schizofreni. " Endret 26. november 2025 av frosken 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. november 2025 Forfatter Skrevet 27. november 2025 frosken skrev (8 timer siden): Her synes jeg du må sjekke ut om det er sånn at psykiateren sterkt anbefaler at du trapper ytterligere ned om en uke, eller om han mener du såpass god på å gjøre egne vurderinger at han ikke tror du vil trappe ned mer enn hva du føler deg overbevist om at er klokt? Jeg ville synes det var mye tryggere om du brukte lenger tid på en nedtrapping, og mener også at det vanlige er å anbefale en langsommere nedtrapping. Nå som pulsen din ikke lenger er et problem, så skjønner jeg ikke at du har noe å oppnå med å trappe ned raskt. Legemiddelhåndboken sier følgende om nedtrapping risperdal: "Etter langtidsbruk bør nedtrapping og seponering skje på individuelt grunnlag, helst i samråd med psykiater. En dosereduksjon på i ca. 10 – 20 % av utgangsdosen hver til hver annen måned kan være et utgangspunkt ved schizofreni. " Det høres klokt ut det, han stoler nok på at jeg gjør egne vurderinger. Jeg syns det var kjapp nedtrapping mtp at min mann brukte mye lenger tid på å trappe ned fluoxan så jeg ble litt betenkt, får tenke på dette. Men psykiateren sa jeg kunne trappe ned alt i går, min mann har jo ikke samme lidelse som meg heller. Det var lang tid man skulle bruke ifølge legemiddelhåndboken, hm det får meg enda mer betenkt. 0 Siter
Fionys Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 stjernestøv skrev (19 timer siden): Nei det er jo meg som styrer det her, det var bare det psykiater rådet meg til å gjøre. Var det psykiater som rådet deg til å trappe ned eller var det du som spurte om å trappe ned? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. november 2025 Forfatter Skrevet 27. november 2025 Fionys skrev (7 minutter siden): Var det psykiater som rådet deg til å trappe ned eller var det du som spurte om å trappe ned? Det var han som rådet meg til det hvis det gikk bra og det gjør det jo, vernepleier snakket med han rett før hun kom hit. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 stjernestøv skrev (25 minutter siden): Det var han som rådet meg til det hvis det gikk bra og det gjør det jo, vernepleier snakket med han rett før hun kom hit. Kanskje du skulle snakket med psykiater selv? Kan det være vernepleieren har misforstått eller er upresis? Anonymkode: a156c...436 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. november 2025 Forfatter Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du skulle snakket med psykiater selv? Kan det være vernepleieren har misforstått eller er upresis? Anonymkode: a156c...436 Kan jo sende han en melding men tror ikke hun har misforstått, hun hadde jo snakket med han rett før hun kom til meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.