Gå til innhold

Ang nedtrapping.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Det var han som rådet meg til det hvis det gikk bra og det gjør det jo, vernepleier snakket med han rett før hun kom hit. 

Det spørs jo hvordan du har lagt det frem selv også da. Hvis du f.eks. sa til han at du hadde lyst til å slutte på dem så kan det være at han valgte å støtte deg i det fordi han også har lover og regler å forholder seg til (at han ikke kan tvinge deg til å ta medisiner). Du ble jo frarådet å slutte på dem,så det høres ikke riktig ut at han rådet deg til å slutte. 

Anonymkode: e2218...12c

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det spørs jo hvordan du har lagt det frem selv også da. Hvis du f.eks. sa til han at du hadde lyst til å slutte på dem så kan det være at han valgte å støtte deg i det fordi han også har lover og regler å forholder seg til (at han ikke kan tvinge deg til å ta medisiner). Du ble jo frarådet å slutte på dem,så det høres ikke riktig ut at han rådet deg til å slutte. 

Ja jeg la jo frem at jeg trodde risperidon hadde noe med hjerteflimmer å gjøre og den høye pulsen, han sa det var ikke sikkert jeg trengte risperidon lenger. Så anbefalte han meg til å gå ned til 2 mg i to uker og det gjorde jeg, da skulle vi evaluere. Og så sa han jeg kunne gå ned til 1 mg til vernepleier hvis det gikk bra nå. Og han stoler på meg at jeg har kontroll selv, før har jeg alltid gått opp igjen når det ikke har gått bra. 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Ja jeg la jo frem at jeg trodde risperidon hadde noe med hjerteflimmer å gjøre og den høye pulsen, han sa det var ikke sikkert jeg trengte risperidon lenger. Så anbefalte han meg til å gå ned til 2 mg i to uker og det gjorde jeg, da skulle vi evaluere. Og så sa han jeg kunne gå ned til 1 mg til vernepleier hvis det gikk bra nå. Og han stoler på meg at jeg har kontroll selv, før har jeg alltid gått opp igjen når det ikke har gått bra. 

Men kanskje du skulle spurt han om disse symptomene du har nå har noe med reduksjonen å gjøre om du evt. skal gå opp igjen?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men kanskje du skulle spurt han om disse symptomene du har nå har noe med reduksjonen å gjøre om du evt. skal gå opp igjen?

Jeg blir stresset av ting og det ble jeg på 3 mg også, kan ikke medisinere bort livet og ting jeg må forholde meg til og ordne opp i. Ja jeg har en sykdom som gjør meg sårbar og det må jeg leve med, så er det gad som jeg også må leve med å gjøre det beste ut av. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Jeg blir stresset av ting og det ble jeg på 3 mg også, kan ikke medisinere bort livet og ting jeg må forholde meg til og ordne opp i. Ja jeg har en sykdom som gjør meg sårbar og det må jeg leve med, så er det gad som jeg også må leve med å gjøre det beste ut av. 

Og det at du er sårbar gjør jo at du må ta forholdsregler, som feks å bruke medisiner for å forebygge.

Anonymkode: a156c...436

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og det at du er sårbar gjør jo at du må ta forholdsregler, som feks å bruke medisiner for å forebygge.

Risperidon er mot psykose og jeg er ikke psykotisk nå. 

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Jeg bruker 1 mg Risperidon daglig, og jeg har aldri vært psykotisk (bruker forebyggende mot hypomani/mani), Dosediskusjon er vel egentlig ikke tillatt her, men 1 mg er i hvert fall en veldig liten dose.

Endret av adhoc
stjernestøv
Skrevet
adhoc skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker 1 mg Risperidon daglig, og jeg har aldri vært psykotisk (bruker forebyggende mot hypomani/mani), Dosediskusjon er vel egentlig ikke tillatt her, men 1 mg er i hvert fall en veldig liten dose.

Ok. Jeg tar 2 mg nå. Er usikker på om jeg skal gå ned til 1 mg, det er jo opp til meg. Men nå ble det plutselig mye med mine foreldre igjen, vil holde meg frisk da i tilfelle jeg skulle bli dårlig på 1 mg. Og det er jo snart jul så får se. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ok. Jeg tar 2 mg nå. Er usikker på om jeg skal gå ned til 1 mg, det er jo opp til meg. Men nå ble det plutselig mye med mine foreldre igjen, vil holde meg frisk da i tilfelle jeg skulle bli dårlig på 1 mg. Og det er jo snart jul så får se. 

Jeg ville ha snakket med psykiater direkte, ikke gjennom vernepleier. Og selv om jeg ikke har noen psykoselidelse, vet jeg hvor raskt man kan bli dårligere i stressende faser.

stjernestøv
Skrevet
adhoc skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ha snakket med psykiater direkte, ikke gjennom vernepleier. Og selv om jeg ikke har noen psykoselidelse, vet jeg hvor raskt man kan bli dårligere i stressende faser.

Ok, han sa jeg måtte bare sende melding men nå går jeg jo på 2 mg, tror det holder. Følte meg bare rarere på 3 mg. Nå er jeg stresset og det tar jo på. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (37 minutter siden):

Nei, det er derfor jeg skriver "forebygge". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nei, det er derfor jeg skriver "forebygge". 

Ja jeg forebygger jo på 2 mg og. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...