AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 Jeg lurer på hvordan man skiller en som har engstelig unnvikende fra en som har vanlig redsel for kritikk og avvisning? Finnes det noen måte å enkelt forklare det på, eller? Anonymkode: 06a6d...423 0 Siter
psykedeliker Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 Det er ikke vanlig å være redd for kritikk og avvisning, med mindre man befinner seg i et dårlig miljø i utgangspunktet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 psykedeliker skrev (1 minutt siden): Det er ikke vanlig å være redd for kritikk og avvisning, med mindre man befinner seg i et dårlig miljø i utgangspunktet. Er det ikke? Jeg har fått høre fra min siste behandler at: "alle er redd for å bli avvist"...? Anonymkode: 06a6d...423 0 Siter
psykedeliker Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke? Jeg har fått høre fra min siste behandler at: "alle er redd for å bli avvist"...? Da må du ta en alvorsprat med denne behandleren, for det er uprofesjonelt av en behandler å gjøre slike generaliseringer. 0 Siter
Anonymos Skrevet 26. november 2025 Skrevet 26. november 2025 Her må vi holde tunga rett i munnen. Det er riktig at de aller fleste misliker og/eller syns det er ubehagelig å bli avvist. Men når dette beveger seg mot frykt og redsel og eventuelt bikker over i sykdom/personlighetsforstyrrelse, det må fagfolk vurdere. Grensen kan være hårfin. 2 Siter
Eva Sofie Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har fått høre fra min siste behandler at: "alle er redd for å bli avvist"...? Anonymkode: 06a6d...423 Jeg vil tro at hun brukte ordet redd, som i ønsker ikke/føler ubehag. Det henger tett sammen med at mennesker mistrives som ensomme og et av våre grunnleggende sosiale behov, er å bli sett av andre. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 Eva Sofie skrev (5 timer siden): Jeg vil tro at hun brukte ordet redd, som i ønsker ikke/føler ubehag. Det henger tett sammen med at mennesker mistrives som ensomme og et av våre grunnleggende sosiale behov, er å bli sett av andre. I så fall burde jo behandleren forklart det på den måten du gjør her. Det er alvorlig når profesjonelle behandlere bidrar til språklig forvirring og i verste fall legger grunnlaget for enda flere misforståelser og problemer i pasientenes liv. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.