Gå til innhold

Julegave til behandleren min.

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror helt ærlig at de ville vært skeptiske for en hjemmelagd kake fra en pasient.

Jeg kjenner en person som jevnlig må på sykehus på grunn av sin helsetilstand, og de ansatte på avdelingen setter stor pris på at h*n har med seg kake til dem. Hvorfor skulle de være skeptiske?

Videoannonse
Annonse
Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg ga et hjemmelagd kort en gang til min behandler. Han satt veldig pris på det. Når vi avsluttet så ga jeg han en sjokolademedalje der jeg skrev verdens beste psykolog på. Han var virkelig en dyktig psykolog som ga meg god hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Jeg kjenner en person som jevnlig må på sykehus på grunn av sin helsetilstand, og de ansatte på avdelingen setter stor pris på at h*n har med seg kake til dem. Hvorfor skulle de være skeptiske?

Vet ikke. Jeg ville vært det selv iallefall.

Anonymkode: 0eed4...1dd

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (7 minutter siden):

Jeg ga et hjemmelagd kort en gang til min behandler. Han satt veldig pris på det. Når vi avsluttet så ga jeg han en sjokolademedalje der jeg skrev verdens beste psykolog på. Han var virkelig en dyktig psykolog som ga meg god hjelp.

Så koselig gjort av deg!

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville vært det selv iallefall.

Da bør du kanskje gå litt i deg selv, og finne ut hvor denne automatiske mistroen til andre mennesker kommer fra.

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så koselig gjort av deg!

Ja jeg syntes også det var koselig. Det er godt å kunne få satt pris på mennesker selv når de er profesjonelle. :) 

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Ja jeg syntes også det var koselig. Det er godt å kunne få satt pris på mennesker selv når de er profesjonelle. :) 

Jeg er helt enig!

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Da bør du kanskje gå litt i deg selv, og finne ut hvor denne automatiske mistroen til andre mennesker kommer fra.

Jeg er ikke så mistrivsel til andre mennesker, men akkurat mat fra andre sitt kjøkken men ikke kjenner hygienen til. Mulig jeg er rar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke så mistrivsel til andre mennesker, men akkurat mat fra andre sitt kjøkken men ikke kjenner hygienen til. Mulig jeg er rar. 

Mistroisk...

Skrevet

Oi. Håper ikke dette er en slags vanlig skikk og bruk, for jeg har ikke kapasitet til å tenke over noen julegave, selv om jeg ønsker behandler alt vel. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke så mistrivsel til andre mennesker, men akkurat mat fra andre sitt kjøkken men ikke kjenner hygienen til.

Hva med deg selv? Hvilken hygienestandard har du på ditt eget kjøkken? Er det bedre eller dårligere enn det som kreves for å drive profesjonell serveringsvirksomhet?

psykedeliker
Skrevet
krøll9 skrev (1 minutt siden):

Håper ikke dette er en slags vanlig skikk og bruk

Det står nok i ett eller annet manus, hvis det hjelper.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mistroisk...

Noen synes kanskje det, men jeg på min side synes det er ugreit å sette andre i en posisjon der de må takke for noe de ganske sikkert ikke vil ha, så lenge det er snakk om spiselig. De sier nok ja for høflighetens skyld, så går det rett i søpla. Det hadde det gjort om jeg hadde vært i samme posisjon i alle fall, uavhengig av hva slags inntrykk jeg hadde av pasienten. Hvorfor risikere noe slikt. 

Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det står nok i ett eller annet manus, hvis det hjelper.

Jamen tilsier ikke manus at man holder seg på distanse fra behandlerens privatliv? Jeg stiller ikke behandler privat spørsmål , først og fremst fordi jeg ikke vil være en creepy nysgjerrig pasient. 

psykedeliker
Skrevet (endret)
krøll9 skrev (10 minutter siden):

Noen synes kanskje det, men jeg på min side synes det er ugreit å sette andre i en posisjon der de må takke for noe de ganske sikkert ikke vil ha, så lenge det er snakk om spiselig. De sier nok ja for høflighetens skyld, så går det rett i søpla.

Ja, hvis de følger samme manus som deg må de nok det.

Men det er ikke alle som følger manus i utgangspunktet. Ingen er pliktig til verken å ta imot noe de ikke vil ha, eller å være takknemlig for å få noe de ikke vil ha.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (22 minutter siden):

Oi. Håper ikke dette er en slags vanlig skikk og bruk, for jeg har ikke kapasitet til å tenke over noen julegave, selv om jeg ønsker behandler alt vel. 

Jeg tenker at de fleste ikke gir julegave.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (22 minutter siden):

Hva med deg selv? Hvilken hygienestandard har du på ditt eget kjøkken? Er det bedre eller dårligere enn det som kreves for å drive profesjonell serveringsvirksomhet?

Dårligere.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dårligere.

Da er du i så fall ikke alene, for de fleste hjemmekjøkken holder ikke profesjonell standard i utgangspunktet, og det er heller ikke påkrevd etter byggeforskriftene.

Skrevet (endret)

Selv om det neppe sies høyt vil jeg tro de ser det med å motta en hjemmelaget kake litt an, avhengig av hvem pasienten er. Forskjell på en med moderat depresjon som unnskylder at hen er til og en annen med depresjon, men som også har tydelige personlighetsproblemer, mye sinne i seg og har rulleblad. Bare for å sette det litt på spissen.

Endret av Anonymos
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Brukt å vært akseptert? Jobber du i feltet iom at du vet dette?

Ja har jobbet i feltet . 

Anonymkode: 67ad4...ca0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...