AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 Spørsmål til dere som er bipolare selv eller kan mye om om temaet: Hvor lett går man "ut av karakter" ved hypomani? Jeg vet at ved mani kan man selvsagt ikke velge seg ut av manien, men ved hypomani, er man f.eks. mer tilbøyelig til å bruke mye penger dersom man uansett er mer glad i å bruke penger? Mer tilbøyelig til seksuelle/romantiske utskeielser om man allikevel er flørtete? Eller kan man være 180 grader unna sitt "vanlige" jeg? Og dersom man også er svært angst- eller tvangspreget, kan man beholde hemningene sine lenger ved hypomani? Anonymkode: e0bd3...b0e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 Jeg er til vanlig veldig påpasselig og sparsommelig med penger, skeier sjelden ut og kjøper som oftest bare det nødvendige. Under hypomani bruker jeg penger som en full sjømann, kjøper dyre ting, ting jeg knapt har lyst på, spanderer og låner ut penger til andre, og gir tips på kafe/resturant/foodora. "Heldigvis" har det på en måte gått bra fordi jeg har en del penger i buffer fordi jeg til vanlig ikke bruker særlig. Det er i alle fall min erfaring. Anonymkode: 7c33a...572 0 Siter
Glitter Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 Jeg blir veldig annerledes. Snakker på inn- og utpust og ikke nødvendigvis sammenhengende tema. Hopper veldig. Har en tendens til å bestille meg hund, det har jeg gjort fem ganger, bruker penger jeg ikke har, har større sjans for å ruse meg fordi "jeg vil leve livet". 0 Siter
adhoc Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 Jeg vil ikke si at jeg snur 180 grader, men jeg handler på impulser jeg normalt ignorerer på grunn av sosiale konvensjoner og normer og ren og skjær fornuft. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 Jeg ble en helt annen person som min mann ikke kjente igjen, er ikke stolt av det. Og barna ble sikkert forvirret og men vi hadde det kjekt da Bedre det enn at jeg bare lå på sofaen. 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 27. november 2025 Skrevet 27. november 2025 Jeg følte jeg endret personlighet totalt. Gikk f.eks fra å være veldig stille og sjenert til å snakke så og si sammenhengende om alt jeg tenkte på i 7 timer. Og fra å være veldig selvkritisk til å være helt ukritisk, gjorde ting jeg skammer meg ekstremt over i dag. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 Skrevet 29. november 2025 Kjenner meg igjen i dette. Jeg føler at min personlighet blir mangedoblet, men også at jeg gjør ting jeg vanligvis ikke gjør, som å bruke mer penger osv. Anonymkode: d1583...fbc 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 30. november 2025 Skrevet 30. november 2025 Vil ikke si jeg endret totalt, men en del sider fikk steroider. Impulsivitet, sinne, drøy humor… Eneste var at jeg ble mer vågal, sånn at jeg klatret på utsiden av en bro. Egentlig er jeg ganske pysete, men da kunne jeg hoppet i strikk om jeg hadde hatt mulighet. Hadde jeg hatt bil, hadde jeg garantert råkjørt. Så var det visse andre ting jeg hadde veldig lyst på mye av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.