Gå til innhold

Hypomani og personlighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til dere som er bipolare selv eller kan mye om om temaet: Hvor lett går man "ut av karakter" ved hypomani? Jeg vet at ved mani kan man selvsagt ikke velge seg ut av manien, men ved hypomani, er man f.eks. mer tilbøyelig til å bruke mye penger dersom man uansett er mer glad i å bruke penger? Mer tilbøyelig til seksuelle/romantiske utskeielser om man allikevel er flørtete? Eller kan man være 180 grader unna sitt "vanlige" jeg?

Og dersom man også er svært angst- eller tvangspreget, kan man beholde hemningene sine lenger ved hypomani? 

Anonymkode: e0bd3...b0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er til vanlig veldig påpasselig og sparsommelig med penger, skeier sjelden ut og kjøper som oftest bare det nødvendige. Under hypomani bruker jeg penger som en full sjømann, kjøper dyre ting, ting jeg knapt har lyst på, spanderer og låner ut penger til andre, og gir tips på kafe/resturant/foodora. "Heldigvis" har det på en måte gått bra fordi jeg har en del penger i buffer fordi jeg til vanlig ikke bruker særlig. 

Det er i alle fall min erfaring.

Anonymkode: 7c33a...572

Skrevet

Jeg blir veldig annerledes. Snakker på inn- og utpust og ikke nødvendigvis sammenhengende tema. Hopper veldig. Har en tendens til å bestille meg hund, det har jeg gjort fem ganger, bruker penger jeg ikke har, har større sjans for å ruse meg fordi "jeg vil leve livet". 

Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg snur 180 grader, men jeg handler på impulser jeg normalt ignorerer på grunn av sosiale konvensjoner og normer og ren og skjær fornuft.

stjernestøv
Skrevet

Jeg ble en helt annen person som min mann ikke kjente igjen, er ikke stolt av det. Og barna ble sikkert forvirret og men vi hadde det kjekt da :) Bedre det enn at jeg bare lå på sofaen. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Jeg følte jeg endret personlighet totalt. Gikk f.eks fra å være veldig stille og sjenert til å snakke så og si sammenhengende om alt jeg tenkte på i 7 timer. Og fra å være veldig selvkritisk til å være helt ukritisk, gjorde ting jeg skammer meg ekstremt over i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...