Gå til innhold

Hvordan unngå å feige ut?

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Jeg øver meg på å være synlig, å tørre vise hvem jeg er som menneske, tørre si mine meninger og stå for det jeg sier og den jeg er. Og jeg tenker forumet her er et godt sted å øve siden her kan jeg fortsatt beholde en god del av anonymiteten min men samtidig forsøke å stå frem, være litt sårbar, prøve og feile. For det jo ikke like skummelt her inne som i det ekte livet. Samtidig er det såpass skummelt at det krever en del og jeg får lyst til å feige ut.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå):

Jeg øver meg på å være synlig, å tørre vise hvem jeg er som menneske, tørre si mine meninger og stå for det jeg sier og den jeg er. Og jeg tenker forumet her er et godt sted å øve siden her kan jeg fortsatt beholde en god del av anonymiteten min men samtidig forsøke å stå frem, være litt sårbar, prøve og feile. For det jo ikke like skummelt her inne som i det ekte livet. Samtidig er det såpass skummelt at det krever en del og jeg får lyst til å feige ut.

Jeg synes du er modig, jeg. Jeg får det ikke til.

Anonymkode: d6294...8db

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (20 minutter siden):

Hvor mange brukere skal du opprette? Kjenner deg igjen selv om du bytter nick

Anonymkode: d0746...292

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan ikke drive å forfølge andre her inne. Folk må få være fri og seg selv.

Anonymkode: 05b24...8d8

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kan ikke drive å forfølge andre her inne. Folk må få være fri og seg selv.

Du må være mindre intelligent, som ikke forstår at kommentaren over er akkurat den typen utfordring trådstarter spør om. Trådstarter må nå stå opp for seg selv og aktivt respondere på kommentaren, istedenfor å feige ut.

Onkel Stuart er en god rollemodell i så måte, men Terkel hører ikke etter i starten når onkelen ramser opp gode eksempler på hvordan man responderer på drittslenging og ukvalifiserte krenkelser.

Senere i filmen ser det ut til at Terkel likevel har tatt til seg onkelens råd:

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff. Får mest lyst til å fortsette å skrive som anonym, eller egentlig aller helst bare forsvinne herfra (men skal forsøke ikke feige ut). Jeg vet ikke hvilke tidligere brukernavn du tenker jeg har hatt, men jeg har hatt en del så vil tro jeg er den du tror jeg er. Skal jeg være helt ærlig er problemet at jeg tenker folk blir for godt kjent med meg eller at jeg skriver noe jeg angrer på og ikke lenger vil ha knyttet til brukernavnet mitt. Så blir det til at jeg bytter brukernavn da. Og på et vis tenker jeg jo at det hjelper da, men så er det vel alltid enkelte slik som du som vil kjenne en igjen, så kanskje ikke en like god strategi som jeg har tenkt?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes du er modig, jeg. Jeg får det ikke til.

Anonymkode: d6294...8db

Skjønner deg godt. Jeg skrev i mange år som anonym før jeg turte forsøke skrive med brukernavn. Og selv nå feiger jeg ofte ut. Jeg skriver stort sett mer som anonym og.

psykedeliker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 minutter siden):

Uff. Får mest lyst til å fortsette å skrive som anonym, eller egentlig aller helst bare forsvinne herfra (men skal forsøke ikke feige ut). Jeg vet ikke hvilke tidligere brukernavn du tenker jeg har hatt, men jeg har hatt en del så vil tro jeg er den du tror jeg er. Skal jeg være helt ærlig er problemet at jeg tenker folk blir for godt kjent med meg eller at jeg skriver noe jeg angrer på og ikke lenger vil ha knyttet til brukernavnet mitt. Så blir det til at jeg bytter brukernavn da. Og på et vis tenker jeg jo at det hjelper da, men så er det vel alltid enkelte slik som du som vil kjenne en igjen, så kanskje ikke en like god strategi som jeg har tenkt?

Jeg ser du har et stykke igjen å gå i prosessen enda. Her er noen tips: 

• Ikke imøtegå påstandene om dine motiver, men skift temaet til motstanderens egne motiver, og karaktersvakhetene som ligger bak dem. Få motstanderen til å tvile på sine egne evner og ferdigheter.
  • Ikke skriv om hva du selv føler eller tenker. Skriv heller noe du tror mottakeren kommer til å reagere negativt på, uten at det er en kvalifisert krenkelse i seg selv. Fremprovosér en kvalifisert krenkelse fra motstanderen for å avsløre h*ns egen feighet. 
  • Innse dine egne begrensninger, og aldri vær redd for å spørre forumets Onkel Stuart om hjelp!
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser du har et stykke igjen å gå i prosessen enda. Her er noen tips: 

• Ikke imøtegå påstandene om dine motiver, men skift temaet til motstanderens egne motiver, og karaktersvakhetene som ligger bak dem. Få motstanderen til å tvile på sine egne evner og ferdigheter.
  • Ikke skriv om hva du selv føler eller tenker. Skriv heller noe du tror mottakeren kommer til å reagere negativt på, uten at det er en kvalifisert krenkelse i seg selv. Fremprovosér en kvalifisert krenkelse fra motstanderen for å avsløre h*ns egen feighet. 
  • Innse dine egne begrensninger, og aldri vær redd for å spørre forumets Onkel Stuart om hjelp!

Setter pris på at du forsøker hjelpe, men jeg tror ikke jeg har det i meg noen av de punktene. Men ble nysgjerrig på hvem du mener forumets Onkel Stuart er? Er det deg selv det da eller?

psykedeliker
Skrevet (endret)
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (7 minutter siden):

Setter pris på at du forsøker hjelpe, men jeg tror ikke jeg har det i meg noen av de punktene.

Hvorvidt dette er noe alle har i seg (men av en eller annen grunn ikke har tatt i bruk enda), eller om det varierer fra person til person, er dypest sett et verdispørsmål, med alt det medfører.

𝚂 𝚔 𝚢 skrev (7 minutter siden):

Men ble nysgjerrig på hvem du mener forumets Onkel Stuart er? Er det deg selv det da eller?

Jeg er ihvertfall kompetent til å fylle den rollen Onkel Stuart har ifølge manus.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (40 minutter siden):

Du må være mindre intelligent, som ikke forstår at kommentaren over er akkurat den typen utfordring trådstarter spør om. Trådstarter må nå stå opp for seg selv og aktivt respondere på kommentaren, istedenfor å feige ut.

Onkel Stuart er en god rollemodell i så måte, men Terkel hører ikke etter i starten når onkelen ramser opp gode eksempler på hvordan man responderer på drittslenging og ukvalifiserte krenkelser.

Senere i filmen ser det ut til at Terkel likevel har tatt til seg onkelens råd:

Ja det kan du jo få lov til å mene. Men når ts stadig søker etter svar på sine problemer og få bekreftelser så prøver han å finne en løsning.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det kan du jo få lov til å mene.

Det kan jeg, til og med uten å skjule meg bak en anonymkode. Hva med deg selv?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Det kan jeg, til og med uten å skjule meg bak en anonymkode. Hva med deg selv?

Tror du har glemt å ta pillene dine i dag. 

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 timer siden):

Med dette innlegget har du ikke feiget ut. Fint nick, forresten

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
cathlin skrev (1 minutt siden):

Med dette innlegget har du ikke feiget ut. Fint nick, forresten

Sant. Takk for det.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har ihvertfall husket å sette hasjsprøytene mine (i begge armer for sikkerhets skyld). Hva med deg, har du tatt ditt statsdop idag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvilke piller skulle hjulpet mot det psykedeliker skrev?

psykedeliker
Skrevet
Everybody skrev (7 minutter siden):

Hvilke piller skulle hjulpet mot det psykedeliker skrev?

Zyprexa.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Zyprexa.

😂

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (51 minutter siden):

Jeg har ihvertfall husket å sette hasjsprøytene mine (i begge armer for sikkerhets skyld). Hva med deg, har du tatt ditt statsdop idag?

Bra. tar heroinen min fast.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...