Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg begynner å bli frustrert nå siden jeg ikke sover noe særlig om nettene igjen. Tror ikke det er helt bra med min lidelse. Hvilke medikamenter brukes ved "hundre" oppvåkninger og overfladisk søvn? (Søvnen føles i alle fall overfladisk, men vet ikke om den virkelig er det. Skulle kanskje hatt sånn klokke som "alle" har nå om dagen, som registrerer alt mulig..) Men lurer på om det finnes noen medisiner som avhjelper dette? Sliter med innsovning også. Han legen jeg har nå er det dessverre ikke så mye tak i, men kanskje han vil skrive ut noe hvis jeg nevner en spesifikk type medisin for han. Søvnen var bedre da jeg fikk Seroquel, men det får jeg ikke lenger. Nå får jeg bare Atatax, men synes ikke den virker noe særlig nå. 

Endret av Vendi
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vendi skrev (11 minutter siden):

Jeg begynner å bli frustrert nå siden jeg ikke sover noe særlig om nettene igjen. Tror ikke det er helt bra med min lidelse. Hvilke medikamenter brukes ved "hundre" oppvåkninger og overfladisk søvn? (Søvnen føles i alle fall overfladisk, men vet ikke om den virkelig er det. Skulle kanskje hatt sånn klokke som "alle" har nå om dagen, som registrerer alt mulig..) Men lurer på om det finnes noen medisiner som avhjelper dette? Sliter med innsovning også. Han legen jeg har nå er det dessverre ikke så mye tak i, men kanskje han vil skrive ut noe hvis jeg nevner en spesifikk type medisin for han. Søvnen var bedre da jeg fikk Seroquel, men det får jeg ikke lenger. Nå får jeg bare Atatax, men synes ikke den virker noe særlig nå. 

*Atarax

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (33 minutter siden):

Hvilke medisiner bruker du ellers?

Anonymkode: aba60...6f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trevicta og Lamictal

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Glemte i farta at jeg også bruker en bitteliten dose litium. Men hvorfor lurer du? 

Skrevet

Skjønner du er frustrert. Søvn er viktig. Sliter selv med å sove og får quetiapin for å roe ned kroppen såpass at jeg kan sove. Allikevel sover jeg for lite og quetiapin er den jeg sover best på (har prøvd det meste)    Hvorfor får du ikke Seroquel? Kan du ta en runde til med legen for å få tilbake den? 

Skrevet
emilie321 skrev (14 minutter siden):

Skjønner du er frustrert. Søvn er viktig. Sliter selv med å sove og får quetiapin for å roe ned kroppen såpass at jeg kan sove. Allikevel sover jeg for lite og quetiapin er den jeg sover best på (har prøvd det meste)    Hvorfor får du ikke Seroquel? Kan du ta en runde til med legen for å få tilbake den? 

Etter det jeg har forstått er det fordi han ikke vil jeg skal gå på mer enn ett AP. Ja, vil ta det opp med han igjen. 

Skrevet
Vendi skrev (44 minutter siden):

Etter det jeg har forstått er det fordi han ikke vil jeg skal gå på mer enn ett AP. Ja, vil ta det opp med han igjen. 

Okay, men gjør det noe å gå på to AP?  Søvn er jo så viktig

Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Enig. Jeg går på Truxal og Xeplion uten at noen har problematisert det. 

Skrevet
emilie321 skrev (2 timer siden):

cilie skrev (2 timer siden):

Surmontil? 

Glitter skrev (53 minutter siden):

Enig. Jeg går på Truxal og Xeplion uten at noen har problematisert det. 

Takk for svar, alle. Jeg gikk på to AP før i verden da andre leger hadde medisinsansvar for meg. Skal høre med han på nytt, har faktisk time nå til onsdag. Kan nevne Surmontil også. 

Skrevet
Vendi skrev (2 minutter siden):

Kan nevne Surmontil også. 

Gjør det! Jeg var veldig!! skeptisk, men da en veldig «moderne» lege som ikke var min lege også anbefalte det i tillegg til @ISW så ga jeg det en sjanse. Er det for mye stress, funker de ikke nødvendigvis- men alt i alt en stor forbedring. Ulempen er at jeg nok blir litt trøtt/slækk om morgenen. Så det er viktig å ta de tidlig nok på kvelden- halv 9 her. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...