Gå til innhold

Jeg ER ikke psykdommen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:-)

I går hadde jeg en litt småekkel opplevelse, besvimte på bussen og kom til meg selv i en taxi sammen med en veldig hyggelig dame, som skulle hjelpe meg ned til legevakten. Da jeg kom ned dit ble det litt venting, men jeg kom da inn til elge etterhvert som kunne konstatere at det ikke var noen skader på hodet mitt, men de lurte på om jeg ville snakke med en psykiater, da grunnen til at jeg svimte av var et angstanfall. Jeg venta litt til, og så kom jeg inn til psyken. Han var veldig all right, selv om jeg aldri har snakket med akkurat han tidligere klarte jeg å si en del av det som presser meg ned. Han lurte på hvordan jeg så på meg selv som person, som menneske og jeg fortalte at jeg ser en redd, usikker jente med angst, depresjoner og selvmordstanker. Da sa han NEI! Jeg skatt litt i stolen, men det han mente var dette: Det jeg ramset opp er jo bare symptomer på en psykdom, det er ikke det som er MEG! JEG er jo et mye mer sammensatt mennske enn det, tidvis fyllt med drømmer og noenganger også håp, etikk og moral...ikke sant...alt! Jeg har aldri tenkt på det slik før, og for å være ærlig så ble jeg ganske glad av hele samtalen. Det trengte jeg for det har vært mye negativt en stund nå.

Kanskje er det lys i enden av tunnellen afterall...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49781-jeg-er-ikke-psykdommen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...