Gå til innhold

Hva gjør jeg med disse terapi problemene?

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet (endret)

Hva gjør jeg med disse terapi problemene? Jeg tør ikke ta opp denne listen med behandler så spør her i stedet.

• Bryr meg veldig mye om hva behandler tenker og mener om meg og er nervøs for at behandler skal komme med negativ respons på det jeg sier eller følelsene jeg viser
  • Tør veldig sjeldent å svare vet ikke o.l til et spørsmål behandler stiller fordi jeg er redd behandler blir oppgitt over det, så da blir det til at jeg heller forsøker finne en en eller annen plausibel forklaring
  • Føler jeg stadig angrer på å ha delt for mye etter timen
  • Kan gruble på ting i evigheter før jeg tør å ta det opp i timen (eller ikke tør snakke om det i det hele tatt)
  • Vurderer å slutte etter nesten hver time fordi jeg føler behandler har blitt for godt kjent med meg
  • Sliter med å uttrykke meg muntlig og tør sjeldent å vise tekster til behandler selv om jeg blir oppfordret til det
Endret av 𝚂 𝚔 𝚢
Videoannonse
Annonse
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (46 minutter siden):

Hva gjør jeg med disse terapi problemene? Jeg tør ikke ta opp denne listen med behandler så spør her i stedet.

• Bryr meg veldig mye om hva behandler tenker og mener om meg og er nervøs for at behandler skal komme med negativ respons på det jeg sier eller følelsene jeg viser
  • Tør veldig sjeldent å svare vet ikke o.l til et spørsmål behandler stiller fordi jeg er redd behandler blir oppgitt over det, så da blir det til at jeg heller forsøker finne en en eller annen plausibel forklaring
  • Føler jeg stadig angrer på å ha delt for mye etter timen
  • Kan gruble på ting i evigheter før jeg tør å ta det opp i timen (eller ikke tør snakke om det i det hele tatt)
  • Vurderer å slutte etter nesten hver time fordi jeg føler behandler har blitt for godt kjent med meg
  • Sliter med å uttrykke meg muntlig og tør sjeldent å vise tekster til behandler selv om jeg blir oppfordret til det

Jeg vil gå ned i vekt, men jeg vil ikke være i kaloriunderskudd.

Jeg vil bestige fjelltopper, men jeg vil ikke gå i oppoverbakke.

Jeg vil bli sykepleier, men jeg vil ikke gå på sykepleierstudiet.

Jeg vil bli frisk, men jeg vil ikke ta medisiner.

Jeg vil få kjæreste, men jeg vil ikke snakke med noen av det motsatte kjønn.

Jeg vil ta lappen, men jeg vil ikke øvelseskjøre.

Jeg vil bade i havet, men jeg vil ikke lære å svømme.

Av og til må man bare gjøre det som trengs for å oppnå noe. Du kan ikke unngå å ta opp ting med behandler ved å ta det opp her i stedet.

Du vet selv hvordan du skal gjøre noe med terapiproblemene: du skal ta dem opp med terapeuten. 

Skrevet (endret)

Du må overkomme din frykt for at behandler skal mislike deg. Behandler er profesjonell. Det har egentlig ingen betydning om behandler på et personlig plan liker deg eller ikke. Behandler gjør likevel jobben sin og du bør uansett øve deg på å få negative tilbakemeldinger. Eller kritiske tilbakemeldinger. 

Endret av Glitter
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Sokk skrev (21 minutter siden):

Av og til må man bare gjøre det som trengs for å oppnå noe. Du kan ikke unngå å ta opp ting med behandler ved å ta det opp her i stedet.

Du vet selv hvordan du skal gjøre noe med terapiproblemene: du skal ta dem opp med terapeuten. 

Du har nok rett i det. Jeg hadde bare et lite håp om at det kanskje kunne være noe jeg kunne gjøre på egenhånd for å forsøke å løse opp i det.

Hva er beste måten å ta det opp på da? Ta opp det punktet jeg synes er minst skummelt å være ærlig om først eller bare overlevere hele listen med en gang og rive av plasteret? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...