AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 Hvorfor har jeg så høy toleranse på benzo? Uten å ha toleranse, det kan være uker siden sist jeg tok, også ender jeg med 5-6 stk vival uten å kjenne noe særlig? Den sterke angsten får meg til å ta mer enn jeg skal. Vet det ikke er bra. Men hvorfor tåler jeg så mye? Anonymkode: d353b...3fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har jeg så høy toleranse på benzo? Uten å ha toleranse, det kan være uker siden sist jeg tok, også ender jeg med 5-6 stk vival uten å kjenne noe særlig? Den sterke angsten får meg til å ta mer enn jeg skal. Vet det ikke er bra. Men hvorfor tåler jeg så mye? Anonymkode: d353b...3fa Har du brukt den lenge og mye? Anonymkode: 1b6b8...cef 0 Siter
erik123 Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har jeg så høy toleranse på benzo? Uten å ha toleranse, det kan være uker siden sist jeg tok, også ender jeg med 5-6 stk vival uten å kjenne noe særlig? Den sterke angsten får meg til å ta mer enn jeg skal. Vet det ikke er bra. Men hvorfor tåler jeg så mye? Anonymkode: d353b...3fa Jeg kan ta fire stk. Sobril, men kjenner ingen ting. Bruker ikke de regelmessig. Har veldig høy toleranse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har du brukt den lenge og mye? Anonymkode: 1b6b8...cef Ja, men ikke hver dag. Går fort 14 dager mellom hver gang. Vanligvis bare 10 mg. Men har et par ganger tatt mer. Uten at jeg kjenner noe særlig.. Den forsvunne diamanten skrev (20 minutter siden): 5 mg tabletter? Ja. Anonymkode: d353b...3fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 Det er veldig individuelt hvordan man reagerer. Jeg ble satt på rivotril istedenfor. Men det skal nok noe til for at du får det. Jeg ville ikke rådet deg til å begynne heller. Du kan ikke kjøre bil lengre og slik. Anonymkode: 13c7a...e96 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, men ikke hver dag. Går fort 14 dager mellom hver gang. Vanligvis bare 10 mg. Men har et par ganger tatt mer. Uten at jeg kjenner noe særlig.. Ja. Anonymkode: d353b...3fa For er forskjellige. Jeg får grei effekt av 2,5mg. Anonymkode: f3965...e90 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er veldig individuelt hvordan man reagerer. Jeg ble satt på rivotril istedenfor. Men det skal nok noe til for at du får det. Jeg ville ikke rådet deg til å begynne heller. Du kan ikke kjøre bil lengre og slik. Anonymkode: 13c7a...e96 Ok. Nei får nok ikke Rivotril. Anonymkode: d353b...3fa 0 Siter
Ftss Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 Jeg bruker vival i ny og ned men kan gå opptil ett år mellom vær gang. Toleransen går ned meget sakte på dem er min erfaring. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor har jeg så høy toleranse på benzo? Uten å ha toleranse, det kan være uker siden sist jeg tok, også ender jeg med 5-6 stk vival uten å kjenne noe særlig? Den sterke angsten får meg til å ta mer enn jeg skal. Vet det ikke er bra. Men hvorfor tåler jeg så mye? Anonymkode: d353b...3fa Hvordan kjenner du angsten hos deg selv? Er den mest i tankene, som bekymringer, grubling, urolige tanker, eller mer i kroppen, som uro, spenning eller hjertebank? Diazepam kan merkes dårligere om angsten ikke ligger mye i kroppen. Jeg hørte det av en psykiater. Noen mennesker bryter også ned diazepam veldig raskt (genetisk). Det går gjennom enzymene i leveren, CYP3A4 og CYP2C19. Du kan be fastlegen din om å ta en blodprøve til en genetisk test, for å se om enzymene er årsaken. Om du bryter ned noen enzymer raskt, er det viktig informasjon å vite om. Har du f.eks. noen gang brukt Tramadol/Nobligan og opplevd manglende virkning også der? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Eva Sofie skrev (5 timer siden): Hvordan kjenner du angsten hos deg selv? Er den mest i tankene, som bekymringer, grubling, urolige tanker, eller mer i kroppen, som uro, spenning eller hjertebank? Diazepam kan merkes dårligere om angsten ikke ligger mye i kroppen. Jeg hørte det av en psykiater. Noen mennesker bryter også ned diazepam veldig raskt (genetisk). Det går gjennom enzymene i leveren, CYP3A4 og CYP2C19. Du kan be fastlegen din om å ta en blodprøve til en genetisk test, for å se om enzymene er årsaken. Om du bryter ned noen enzymer raskt, er det viktig informasjon å vite om. Har du f.eks. noen gang brukt Tramadol/Nobligan og opplevd manglende virkning også der? Jeg opplever angsten i kroppen. Har tatt cyp-test. Hadde bare 2c9*3. Så det kan ikke være derfor.. Husker ikke hvilke medisiner som gikk på den. Ja jeg har dårlig virkning på Nobligan. Også der kan jeg ta mer enn forskrevet med lite effekt. Anonymkode: d353b...3fa 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.