munchin Skrevet 6. desember 2025 Forfatter Skrevet 6. desember 2025 nachnoo skrev (3 minutter siden): Ja. Efexor er orginalen. Takk. 0 Siter
munchin Skrevet 6. desember 2025 Forfatter Skrevet 6. desember 2025 nachnoo skrev (4 minutter siden): Ja. Efexor er orginalen. Er det noe som helst poeng i å prøve et AD man har forsøkt før, for å se om det nå har virkning? Kanskje i høyere dose? 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 munchin skrev (10 minutter siden): Er det noe som helst poeng i å prøve et AD man har forsøkt før, for å se om det nå har virkning? Kanskje i høyere dose? Ja, dose er avgjørende. Alt for mange gir opp før de har forsøkt høye doser. 0 Siter
munchin Skrevet 6. desember 2025 Forfatter Skrevet 6. desember 2025 nachnoo skrev (1 minutt siden): Ja, dose er avgjørende. Alt for mange gir opp før de har forsøkt høye doser. Jeg husker ikke helt om det er meg eller legene som har gitt opp da AD ikke har hatt virkning på meg før. Men jeg vil gjerne forsøke Aurorix som du anbefalte. Skal til priv. psyk. om en uke. Spent på hva han sier/tenker. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 nachnoo skrev (12 minutter siden): Ja, dose er avgjørende. Alt for mange gir opp før de har forsøkt høye doser. Beklager at jeg spør i en annen persons tråd, men ang dette. Jeg har blitt fortalt da jeg ville øke dosen på Zoloft at det ikke var noe poeng i å øke siden jeg ikke hadde hatt noe effekt til da. Stemmer det? Anonymkode: 9c614...6dc 0 Siter
munchin Skrevet 6. desember 2025 Forfatter Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Beklager at jeg spør i en annen persons tråd, men ang dette. Jeg har blitt fortalt da jeg ville øke dosen på Zoloft at det ikke var noe poeng i å øke siden jeg ikke hadde hatt noe effekt til da. Stemmer det? Anonymkode: 9c614...6dc Det går fint at du spør her:) Det er samme jeg lurer på. 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Beklager at jeg spør i en annen persons tråd, men ang dette. Jeg har blitt fortalt da jeg ville øke dosen på Zoloft at det ikke var noe poeng i å øke siden jeg ikke hadde hatt noe effekt til da. Stemmer det? Anonymkode: 9c614...6dc Nei, det stemmer absolutt ikke. 0 Siter
munchin Skrevet 6. desember 2025 Forfatter Skrevet 6. desember 2025 nachnoo skrev (1 minutt siden): Nei, det stemmer absolutt ikke. Begynner man alltid på en lav dose eller kan man være litt aggressiv? 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 munchin skrev (20 minutter siden): Begynner man alltid på en lav dose eller kan man være litt aggressiv? Jeg bruker å spørre om personen vil hoppe i det eller krype i det. >90% velger å hoppe i det - som jeg mener er smartest. Ingen grunn til å starte på 37,5 mg. Vanligvis skal man opp på >150 mg. 0 Siter
munchin Skrevet 6. desember 2025 Forfatter Skrevet 6. desember 2025 nachnoo skrev (2 minutter siden): Jeg bruker å spørre om personen vil hoppe i det eller krype i det. >90% velger å hoppe i det - som jeg mener er smartest. Ingen grunn til å starte på 37,5 mg. Vanligvis skal man opp på >150 mg. Fint! Hva ville du startet på selv? 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Noen dager/ maks en uke på 75mg og deretter 150. Men jeg vil fortelle om min venn og kollega Lars Tanum som er langt bedre enn meg på farmakoterapi. Han ville selv begynt med maksdose, og han hadde en god forklaring på hvorfor. 0 Siter
munchin Skrevet 6. desember 2025 Forfatter Skrevet 6. desember 2025 nachnoo skrev (4 minutter siden): Noen dager/ maks en uke på 75mg og deretter 150. Men jeg vil fortelle om min venn og kollega Lars Tanum som er langt bedre enn meg på farmakoterapi. Han ville selv begynt med maksdose, og han hadde en god forklaring på hvorfor. Tusen takk for veiledningen. 0 Siter
Everybody Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 nachnoo skrev (1 time siden): Noen dager/ maks en uke på 75mg og deretter 150. Men jeg vil fortelle om min venn og kollega Lars Tanum som er langt bedre enn meg på farmakoterapi. Han ville selv begynt med maksdose, og han hadde en god forklaring på hvorfor. Men ikke når man skal trappe ned? Det må skje mye mer gradvis? 0 Siter
nachnoo Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Everybody skrev (30 minutter siden): Men ikke når man skal trappe ned? Det må skje mye mer gradvis? Den generelle anbefalingen er 25% av utgangsdosen per måned. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 munchin skrev (3 timer siden): Begynner man alltid på en lav dose eller kan man være litt aggressiv? Hvorfor tror du en skal starte på lav dose? For å bli vant til medisinen og for å unngå bivirkninger. Det har alle leger sagt til meg når en skal starte på ny medisin. Anonymkode: 5b26c...64e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor tror du en skal starte på lav dose? For å bli vant til medisinen og for å unngå bivirkninger. Det har alle leger sagt til meg når en skal starte på ny medisin. Anonymkode: 5b26c...64e Du sier noe der, men jeg tenker at superspesialister vet best. Jeg skal til en psykiater med mer enn 30 års erfaring. Får høre hva han anbefaler og ta med nachnoo sin veiledning til timen. Anonymkode: 8af8c...7d5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.