Everybody Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Efexor, man blir litt trøtt. Veldig trøtt under oppstart. Men ellers en veldig bra AD. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Everybody skrev (10 minutter siden): Efexor, man blir litt trøtt. Veldig trøtt under oppstart. Men ellers en veldig bra AD. Vedvarende tretthet? Jeg har utmattelse, så jeg kan ikke bli trettere enn det jeg er nå. Anonymkode: bbe92...61a 0 Siter
Everybody Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vedvarende tretthet? Jeg har utmattelse, så jeg kan ikke bli trettere enn det jeg er nå. Anonymkode: bbe92...61a Nei den er veldig dempende på angst, så man blir litt trøttere. Men man får ikke utmattelse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Everybody skrev (Akkurat nå): Nei den er veldig dempende på angst, så man blir litt trøttere. Men man får ikke utmattelse. Angstdemping trenger jeg. Hvor lenge har du brukt den? Anonymkode: bbe92...61a 0 Siter
Everybody Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Angstdemping trenger jeg. Hvor lenge har du brukt den? Anonymkode: bbe92...61a 4 år. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Everybody skrev (7 minutter siden): 4 år. Vil du si at du er deprimert nå? Anonymkode: bbe92...61a 0 Siter
Everybody Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil du si at du er deprimert nå? Anonymkode: bbe92...61a Mye mindre enn før Efexor. Ca 80% mindre deprimert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Everybody skrev (3 minutter siden): Mye mindre enn før Efexor. Ca 80% mindre deprimert. Det er fantastisk å høre. Planlegger du å stå på medisinen livet ut? Anonymkode: bbe92...61a 0 Siter
Everybody Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er fantastisk å høre. Planlegger du å stå på medisinen livet ut? Anonymkode: bbe92...61a Jeg får se. Det kan hende jeg prøver å trappe ned om en stund for å se hvordan det går. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Everybody skrev (3 minutter siden): Jeg får se. Det kan hende jeg prøver å trappe ned om en stund for å se hvordan det går. Ja, riktig. Er det "kun" depresjon som er problemstillingen din? Jeg har depresjon og unnvikende pf. Anonymkode: bbe92...61a 0 Siter
Everybody Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, riktig. Er det "kun" depresjon som er problemstillingen din? Jeg har depresjon og unnvikende pf. Anonymkode: bbe92...61a Akkurat nå er det bare depresjon. Men siden du har både depresjon og unnvikende pf kan faktisk Efexor være et veldig godt valg siden den også fungerer bra mot det som hører med unnvikende pf. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Everybody skrev (Akkurat nå): Akkurat nå er det bare depresjon. Men siden du har både depresjon og unnvikende pf kan faktisk Efexor være et veldig godt valg siden den også fungerer bra mot det som hører med unnvikende pf. Sier du det? Nå blir jeg optimistisk😃hvilken dose bruker du? Anonymkode: bbe92...61a 0 Siter
Everybody Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sier du det? Nå blir jeg optimistisk😃hvilken dose bruker du? Anonymkode: bbe92...61a 150 mg. Jeg prøvde en høyere dose men det ga ingen bedre effekt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Everybody skrev (Akkurat nå): 150 mg. Jeg prøvde en høyere dose men det ga ingen bedre effekt. Det var leit, men bra den virker såpass godt den gjør. Anonymkode: bbe92...61a 0 Siter
Glitter Skrevet 7. desember 2025 Skrevet 7. desember 2025 Wellbutrin - hypoman Brintellix - hypoman Ednorax - hypoman Cipralex- verken virkning eller bivirkning Fontex - ble veldig aggressiv av den Nardil - husker ikke om jeg hadde negative bivirkninger, men hadde ikke positiv virkning i hvertfall. Antidepressiva er bare ikke noe for meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 Skrevet 7. desember 2025 Glitter skrev (31 minutter siden): Wellbutrin - hypoman Brintellix - hypoman Ednorax - hypoman Cipralex- verken virkning eller bivirkning Fontex - ble veldig aggressiv av den Nardil - husker ikke om jeg hadde negative bivirkninger, men hadde ikke positiv virkning i hvertfall. Antidepressiva er bare ikke noe for meg. Huffda, nei hold deg unna. Anonymkode: bbe92...61a 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 Skrevet 7. desember 2025 Fontex ga meg blandet fase, Remeron gjorde meg hypoman, Zoloft ga blandet fase, litt kvalme i begynnelsen. Cipralex ga meg en helt sinnssyk sult og craving. Wellbutrin fungerte litt (men det var sammen med Lamictal). Alle disse ble prøvd ut før jeg fikk diagnosen BP2. Det var først da en psykiater leste journalnotat om hvordan jeg var blitt av de ulike medisinene at han skjønte hva det var, i tillegg til at han så meg hypoman. Anonymkode: e4890...11e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 Skrevet 7. desember 2025 Bruker bare Lamictal nå, men har prøvd en drøss AD Cipralex: sterk kvalme, oppstemt, følte meg ut av det blå helt fantastisk Fluoxetine: husker ikke helt, tror noe effekt i starten, så mer stemningsustabilitet og irritasjon Wellbutrin: Paranoiditet på relativt høy dose, tror jeg hadde noe effekt av den sammen med Lamictal. Uten Lamictal sinne og sterk irritabilitet Brintellix: sterk angst, agitasjon, depersonalisering, derealisering Efexor: noe effekt men ganske raskt tilbakefall. Seponerte i løpet av veldig kort tid, det var forferdelig, ble i veldig dårlig form og kastet opp Remeron: ekstrem uro, søvnvansker, sterk rastløshet og klarte ikke sitte stille Zoloft: startet opp samtidig med doseøkning Lamictal, så tror egentlig det var det som hjalp. Mange bivirkninger, kvalme, svimmelhet, nedsatt libido, svimmelhet Anonymkode: 93a86...393 0 Siter
Glitter Skrevet 7. desember 2025 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker bare Lamictal nå, men har prøvd en drøss AD Cipralex: sterk kvalme, oppstemt, følte meg ut av det blå helt fantastisk Fluoxetine: husker ikke helt, tror noe effekt i starten, så mer stemningsustabilitet og irritasjon Wellbutrin: Paranoiditet på relativt høy dose, tror jeg hadde noe effekt av den sammen med Lamictal. Uten Lamictal sinne og sterk irritabilitet Brintellix: sterk angst, agitasjon, depersonalisering, derealisering Efexor: noe effekt men ganske raskt tilbakefall. Seponerte i løpet av veldig kort tid, det var forferdelig, ble i veldig dårlig form og kastet opp Remeron: ekstrem uro, søvnvansker, sterk rastløshet og klarte ikke sitte stille Zoloft: startet opp samtidig med doseøkning Lamictal, så tror egentlig det var det som hjalp. Mange bivirkninger, kvalme, svimmelhet, nedsatt libido, svimmelhet Anonymkode: 93a86...393 Du er lik meg seg jeg. Noen tåler det bare ikke virker det som. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.