AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 Skrevet 6. desember 2025 Jeg går på Litium og AP. Drikker en halv til en hel flaske bobler en gang i mnd ca (eller skjeldnere). Anonymkode: 0ad57...3b9 0 Siter
Glitter Skrevet 7. desember 2025 Skrevet 7. desember 2025 Ja det gjorde jeg. Drakk 8-9 øl hver gang. Sier ikke at det var bra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 Skrevet 7. desember 2025 Jeg drikker et par øl eller noen glass vin innimellom. Har ikke merket noe særlig annerledes enn da jeg ikke brukte medisiner. Anonymkode: 9031d...05a 0 Siter
ISW Skrevet 7. desember 2025 Skrevet 7. desember 2025 Jeg bruker AD (ikke Litium) og drikker alkohol. Jeg vil imidlertid ikke gi noen råd om at det er "greit" å gjøre, for det er en diskusjon med så utrolig mange sider, at jeg tror bare det er noe hver og en må avgjøre selv, både ut fra hvordan alkohol interagerer med medisiner (som er veldig individuelt), hvordan alkohol påvirker sykdommen man bruker medisinen mot (som også er veldig individuelt) og hvilken betydning alkohol har i livet til den enkelte (også hva gjelder det sosiale, eksempelvis). Det jeg imidlertid på et rent fysisk grunnlag ville gjøre, er å fraråde store mengder alkohol i kombinasjon med Litium, også fordi alkohol roter til væskebalansen i kroppen og kan gi endringer i konsentrasjonen av stoffet i kroppen. I tillegg er det jo ikke gitt at store mengder alkohol er helt heldig når man har bipolar lidelse. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.