Gå til innhold

Hvordan håndterer man tankekjør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med enormt tankekjør for tiden. Jeg vet ikke om det er depresjon eller blandet episode. Tankene handler om ett tema og jeg føler meg nesten besatt av det og jeg skriver og skriver og skriver, men blir aldri tom det kommer bare mer. Jeg får ikke bort følelsen av uvirkelighet og da følger disse raske og besatte tankene på. Jeg føler jeg blir gal og jeg er så sliten av det. Hvordan håndterer jeg det slik at jeg kan fokusere på å gjøre andre ting? 

Anonymkode: 030a9...c0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta litt ekstra AP hvis du har, og så kontakte legen din?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter med enormt tankekjør for tiden. Jeg vet ikke om det er depresjon eller blandet episode. Tankene handler om ett tema og jeg føler meg nesten besatt av det og jeg skriver og skriver og skriver, men blir aldri tom det kommer bare mer. Jeg får ikke bort følelsen av uvirkelighet og da følger disse raske og besatte tankene på. Jeg føler jeg blir gal og jeg er så sliten av det. Hvordan håndterer jeg det slik at jeg kan fokusere på å gjøre andre ting? 

Bortsett fra å poppe piller, så prøv å bryt av med å gjøre noe fysisk som krever fokus. 

Skrevet

Hva er temaet? Eller blir det for personlig? Jeg tenker som så at det ikke er vits i å trappe opp AP om man grubler og bekymrer seg over faktiske omstendigheter! Er du opphengt i (faktiske) problemer som f.eks. økonomi, sykdom eller andre reelle forhold som er problematiske så er det meninga å gruble! Ikke til at man nødvendigvis kommer til en løsning der og da, men fordi man må finne en ny retning i det minste. 

Er det katastrofetanker eller frykt som ikke har hold i ekte hendelser men mer retning lite sannsynlig eller heller kvasi oppspinn, så kan man vurdere... 

Skrevet
krøll9 skrev (23 minutter siden):

Hva er temaet? Eller blir det for personlig? Jeg tenker som så at det ikke er vits i å trappe opp AP om man grubler og bekymrer seg over faktiske omstendigheter! Er du opphengt i (faktiske) problemer som f.eks. økonomi, sykdom eller andre reelle forhold som er problematiske så er det meninga å gruble! Ikke til at man nødvendigvis kommer til en løsning der og da, men fordi man må finne en ny retning i det minste. 

Er det katastrofetanker eller frykt som ikke har hold i ekte hendelser men mer retning lite sannsynlig eller heller kvasi oppspinn, så kan man vurdere... 

Hun fortalte at hun kanskje hadde blandet episode, det er primært derfor jeg anbefalte ekstra AP. 

Skrevet
krøll9 skrev (8 timer siden):

Det handler om virkelighet, illusjon, sannhet, og hva som er ekte og ikke. 

Jeg tok en halv Zyprexa, så jeg fikk i alle fall litt pause og sove i natt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det handler om virkelighet, illusjon, sannhet, og hva som er ekte og ikke. 

Jeg tok en halv Zyprexa, så jeg fikk i alle fall litt pause og sove i natt. 

Da høres der ut som det var et bra valg. Vanskelig å vite hvor grensen går kanskje. 

Skrevet
cathlin skrev (På 7.12.2025 den 22.26):

Bortsett fra å poppe piller, så prøv å bryt av med å gjøre noe fysisk som krever fokus. 

munchin skrev (På 7.12.2025 den 23.12):

Tren styrketrening!

Jeg har gått tur, men styrketrening har jeg ikke motivasjon eller disiplin til å gjennomføre for øyeblikket. Jeg føler meg deprimert, men tankene bare går og går. 

Det som hjelper mest er faktisk oppvask, men er begrenset hvor mye oppvask jeg har. 

Har tatt piller for å sove da, føler søvn er viktig. 

krøll9 skrev (23 timer siden):

Da høres der ut som det var et bra valg. Vanskelig å vite hvor grensen går kanskje. 

Ja, jeg syns det er vanskelig å vite når jeg skal ta behovsmedisin og hvilken medisin jeg skal ta. Om jeg skal ta Valium eller Zyprexa for eksempel, hvordan vet jeg hva som er rett? Har prøvd å spørre psykiater, men får bare til svar at jeg kjenner selv på kroppen hva og når det er riktig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...