Gå til innhold

Hvorfor har hjernen så helvetes dårlig kapasitet?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet

Hvis jeg skal ha 4 ting, tar jeg 3. Skal jeg ha 2 ting, tar jeg 1. Dette skjer hver gang noe forandres brått. Det var bare fordi jeg skiftet jakke i dag pga at det var så varmt. Jeg klarte for første gang å huske leppepomaden, men det gikk seg utover det viktigste!! noe så helvetes irriterende!!!!!!!!! dette er min grunn for angst!!!! Jeg tør ikke gjøre annet nesten enn å gå samme vei, bruke samme fremgangsmåte, jeg MÅ plassere ting der jeg alltid har dem før jeg gjør noe for ellers blir 1 ting glemt. Hvor er jeg når jeg glemmer? Fy faen hjernen har grusomt lite ressurser. Det er rett og slett tragisk.

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (7 minutter siden):

Hvis jeg skal ha 4 ting, tar jeg 3. Skal jeg ha 2 ting, tar jeg 1. Dette skjer hver gang noe forandres brått. Det var bare fordi jeg skiftet jakke i dag pga at det var så varmt. Jeg klarte for første gang å huske leppepomaden, men det gikk seg utover det viktigste!! noe så helvetes irriterende!!!!!!!!! dette er min grunn for angst!!!! Jeg tør ikke gjøre annet nesten enn å gå samme vei, bruke samme fremgangsmåte, jeg MÅ plassere ting der jeg alltid har dem før jeg gjør noe for ellers blir 1 ting glemt. Hvor er jeg når jeg glemmer? Fy faen hjernen har grusomt lite ressurser. Det er rett og slett tragisk.

Gjør alt klart kvelden før. Jeg må gjøre det, fordi jeg er så svimete på morgenen. Alt jeg skal ha på meg , legger jeg frem.

Husnøkler, adgangskort til jobben osv legger jeg på en benk i gangen. Vent med å legg noe i lomma, til rett før du går ut. Bestemmer du deg brått for en annen jakke, ja så kan det skjære seg 😀  Har erfaring med dette jeg også. 

UtakknemligDiva
Skrevet
Nicklusheletida skrev (6 minutter siden):

Gjør alt klart kvelden før. Jeg må gjøre det, fordi jeg er så svimete på morgenen. Alt jeg skal ha på meg , legger jeg frem.

Husnøkler, adgangskort til jobben osv legger jeg på en benk i gangen. Vent med å legg noe i lomma, til rett før du går ut. Bestemmer du deg brått for en annen jakke, ja så kan det skjære seg 😀  Har erfaring med dette jeg også. 

Men jeg vet ikke kvelden før at jeg skal bytte jakke. Men jeg husket alt! Jeg husket den tingen jeg alltid glemmer.  Men det gikk på bekostning av noe annet. Dette er veldig tragisk.

Nicklusheletida
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (5 minutter siden):

Men jeg vet ikke kvelden før at jeg skal bytte jakke. Men jeg husket alt! Jeg husket den tingen jeg alltid glemmer.  Men det gikk på bekostning av noe annet. Dette er veldig tragisk.

Derfor du ikke må legge ting i lomma før du har bestemt deg for hvilken jakke du skal velge. Legg alt synlig i gangen. 

Men det er lettere å gi råd enn å følge dem selv :) Jeg har gjort mye rart på morgenen. Jeg pleier å ta med meg tannkosten ut på kjøkkenet fordi samboeren skal overta badet etter at jeg har brukt det. Det har blitt rutine. Det siste jeg gjør er å drikke en kopp kaffe i full fart og så pusser tenner på kjøkkenet. ( fordi badet er opptatt)  Så løper jeg for å rekke banen.  Samboer har et par ganger funnet tannkosten min blant bestikket i oppvaskmaskinen og jeg husker ikke en gang at jeg har gjort det. Hjernen har vært helt utkoblet. 

Skrevet

Jeg har refleks, lypsyl/lebestift, niktotin-tabletter og tynne vanter liggende i alle jakkene mine.

Mannen min har lesebriller (fra Nille) og nesespray i alle sine jakker.  Sånn har det blitt  :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...