AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 Skrevet 9. desember 2025 nachnoo skrev (13 timer siden): Nei. I EPJ finnes en reseptmodul. Når man går inn på den f. Eks. for å skrive resept, kommer alle andre av pasientens resepter opp. Meget nyttig, ikke minst for å ikke overse uheldige interaksjoner. Så jeg som var redd for at jeg ikke har fullstendig liste over prøvde AD i journalen min kan puste lettet ut? Anonymkode: c25e8...4dc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så jeg som var redd for at jeg ikke har fullstendig liste over prøvde AD i journalen min kan puste lettet ut? Anonymkode: c25e8...4dc (I DPS-journalen). Anonymkode: c25e8...4dc 0 Siter
nachnoo Skrevet 9. desember 2025 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så jeg som var redd for at jeg ikke har fullstendig liste over prøvde AD i journalen min kan puste lettet ut? Anonymkode: c25e8...4dc Det kommer an på hvor langt tilbake det ligger: Resepter i e-resept (Reseptformidleren) er tilgjengelige for helsepersonell og apotek i en begrenset periode, mens du som pasient ofte kan se historikken din noe lenger via Helsenorge. Helsepersonell og apotek For ferdig ekspederte/avsluttede resepter i Reseptformidleren gjelder i praksis dette: Etter at resepten er fullstendig ekspedert og avsluttet i apotek, vil den typisk være synlig der i om lag 30 dager før den slettes fra Reseptformidleren. Opplysninger om tidligere forskrivninger lagres i pasientens kjernejournal med om lag 3 års historikk, som kan hentes inn i legemiddelliste ved behov. Pasientvisning på Helsenorge På Helsenorge ser du elektroniske resepter lenger enn de 30 dagene etter ekspedering: Vanlig praksis er at resepter blir synlige for deg i cirka 3 år fra rekvireringsdato, deretter forsvinner de gradvis fra oversikten din. Eldre resepter enn dette vil normalt ikke være tilgjengelige i den vanlige reseptoversikten, men enkelte legemiddelopplysninger kan fortsatt finnes i andre journaldeler (f.eks. kjernejournal) etter egne regler. Oppsummert tidslinje Reseptformidler (apotek/utleverer): ca. 30 dager etter at resepten er ferdig ekspedert. Kjernejournal/legemiddelhistorikk for helsepersonell: om lag 3 år tilbake. Din egen reseptoversikt på Helsenorge: normalt rundt 3 år fra forskrivningsdato før reseptene forsvinner fra visningen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 Skrevet 9. desember 2025 nachnoo skrev (7 minutter siden): Det kommer an på hvor langt tilbake det ligger: Resepter i e-resept (Reseptformidleren) er tilgjengelige for helsepersonell og apotek i en begrenset periode, mens du som pasient ofte kan se historikken din noe lenger via Helsenorge. Helsepersonell og apotek For ferdig ekspederte/avsluttede resepter i Reseptformidleren gjelder i praksis dette: Etter at resepten er fullstendig ekspedert og avsluttet i apotek, vil den typisk være synlig der i om lag 30 dager før den slettes fra Reseptformidleren. Opplysninger om tidligere forskrivninger lagres i pasientens kjernejournal med om lag 3 års historikk, som kan hentes inn i legemiddelliste ved behov. Pasientvisning på Helsenorge På Helsenorge ser du elektroniske resepter lenger enn de 30 dagene etter ekspedering: Vanlig praksis er at resepter blir synlige for deg i cirka 3 år fra rekvireringsdato, deretter forsvinner de gradvis fra oversikten din. Eldre resepter enn dette vil normalt ikke være tilgjengelige i den vanlige reseptoversikten, men enkelte legemiddelopplysninger kan fortsatt finnes i andre journaldeler (f.eks. kjernejournal) etter egne regler. Oppsummert tidslinje Reseptformidler (apotek/utleverer): ca. 30 dager etter at resepten er ferdig ekspedert. Kjernejournal/legemiddelhistorikk for helsepersonell: om lag 3 år tilbake. Din egen reseptoversikt på Helsenorge: normalt rundt 3 år fra forskrivningsdato før reseptene forsvinner fra visningen. Takk:) Anonymkode: c25e8...4dc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 Skrevet 9. desember 2025 nachnoo skrev (1 time siden): Det kommer an på hvor langt tilbake det ligger: Resepter i e-resept (Reseptformidleren) er tilgjengelige for helsepersonell og apotek i en begrenset periode, mens du som pasient ofte kan se historikken din noe lenger via Helsenorge. Helsepersonell og apotek For ferdig ekspederte/avsluttede resepter i Reseptformidleren gjelder i praksis dette: Etter at resepten er fullstendig ekspedert og avsluttet i apotek, vil den typisk være synlig der i om lag 30 dager før den slettes fra Reseptformidleren. Opplysninger om tidligere forskrivninger lagres i pasientens kjernejournal med om lag 3 års historikk, som kan hentes inn i legemiddelliste ved behov. Pasientvisning på Helsenorge På Helsenorge ser du elektroniske resepter lenger enn de 30 dagene etter ekspedering: Vanlig praksis er at resepter blir synlige for deg i cirka 3 år fra rekvireringsdato, deretter forsvinner de gradvis fra oversikten din. Eldre resepter enn dette vil normalt ikke være tilgjengelige i den vanlige reseptoversikten, men enkelte legemiddelopplysninger kan fortsatt finnes i andre journaldeler (f.eks. kjernejournal) etter egne regler. Oppsummert tidslinje Reseptformidler (apotek/utleverer): ca. 30 dager etter at resepten er ferdig ekspedert. Kjernejournal/legemiddelhistorikk for helsepersonell: om lag 3 år tilbake. Din egen reseptoversikt på Helsenorge: normalt rundt 3 år fra forskrivningsdato før reseptene forsvinner fra visningen. Men dette forutsetter at det er laget resept? Hvis pasienten har fått det som innlagt bare vil det vel ikke ligge der? Anonymkode: 0fd2a...dd5 0 Siter
nachnoo Skrevet 9. desember 2025 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men dette forutsetter at det er laget resept? Hvis pasienten har fått det som innlagt bare vil det vel ikke ligge der? Anonymkode: 0fd2a...dd5 Korrekt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.