Gå til innhold

Hvorfor trenger privatpraktiserende behandler personnummeret mitt før første time?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (13 timer siden):

Nei. I EPJ finnes en reseptmodul. Når man går inn på den f. Eks. for å skrive resept, kommer alle andre av pasientens resepter opp. Meget nyttig, ikke minst for å ikke overse uheldige interaksjoner. 

Så jeg som var redd for at jeg ikke har fullstendig liste over prøvde AD i journalen min kan puste lettet ut?

Anonymkode: c25e8...4dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så jeg som var redd for at jeg ikke har fullstendig liste over prøvde AD i journalen min kan puste lettet ut?

(I DPS-journalen).

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer an på hvor langt tilbake det ligger:

Resepter i e-resept (Reseptformidleren) er tilgjengelige for helsepersonell og apotek i en begrenset periode, mens du som pasient ofte kan se historikken din noe lenger via Helsenorge.

Helsepersonell og apotek

For ferdig ekspederte/avsluttede resepter i Reseptformidleren gjelder i praksis dette:

• Etter at resepten er fullstendig ekspedert og avsluttet i apotek, vil den typisk være synlig der i om lag 30 dager før den slettes fra Reseptformidleren.

• Opplysninger om tidligere forskrivninger lagres i pasientens kjernejournal med om lag 3 års historikk, som kan hentes inn i legemiddelliste ved behov.

Pasientvisning på Helsenorge

På Helsenorge ser du elektroniske resepter lenger enn de 30 dagene etter ekspedering:

• Vanlig praksis er at resepter blir synlige for deg i cirka 3 år fra rekvireringsdato, deretter forsvinner de gradvis fra oversikten din.

• Eldre resepter enn dette vil normalt ikke være tilgjengelige i den vanlige reseptoversikten, men enkelte legemiddelopplysninger kan fortsatt finnes i andre journaldeler (f.eks. kjernejournal) etter egne regler.

Oppsummert tidslinje

• Reseptformidler (apotek/utleverer): ca. 30 dager etter at resepten er ferdig ekspedert.

• Kjernejournal/legemiddelhistorikk for helsepersonell: om lag 3 år tilbake.

• Din egen reseptoversikt på Helsenorge: normalt rundt 3 år fra forskrivningsdato før reseptene forsvinner fra visningen.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Resepter i e-resept (Reseptformidleren) er tilgjengelige for helsepersonell og apotek i en begrenset periode, mens du som pasient ofte kan se historikken din noe lenger via Helsenorge.

Helsepersonell og apotek

For ferdig ekspederte/avsluttede resepter i Reseptformidleren gjelder i praksis dette:

• Etter at resepten er fullstendig ekspedert og avsluttet i apotek, vil den typisk være synlig der i om lag 30 dager før den slettes fra Reseptformidleren.

• Opplysninger om tidligere forskrivninger lagres i pasientens kjernejournal med om lag 3 års historikk, som kan hentes inn i legemiddelliste ved behov.

På Helsenorge ser du elektroniske resepter lenger enn de 30 dagene etter ekspedering:

• Vanlig praksis er at resepter blir synlige for deg i cirka 3 år fra rekvireringsdato, deretter forsvinner de gradvis fra oversikten din.

• Eldre resepter enn dette vil normalt ikke være tilgjengelige i den vanlige reseptoversikten, men enkelte legemiddelopplysninger kan fortsatt finnes i andre journaldeler (f.eks. kjernejournal) etter egne regler.

Oppsummert tidslinje

• Reseptformidler (apotek/utleverer): ca. 30 dager etter at resepten er ferdig ekspedert.

• Din egen reseptoversikt på Helsenorge: normalt rundt 3 år fra forskrivningsdato før reseptene forsvinner fra visningen.

Takk:)

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Helsepersonell og apotek

Oppsummert tidslinje

Men dette forutsetter at det er laget resept? Hvis pasienten har fått det som innlagt bare vil det vel ikke ligge der? 

Anonymkode: 0fd2a...dd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dette forutsetter at det er laget resept? Hvis pasienten har fått det som innlagt bare vil det vel ikke ligge der? 

Anonymkode: 0fd2a...dd5

Korrekt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...