Gå til innhold

Hvor gammel var du da du ble gitt opp av dps?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, psykedeliker said:

Det må i så fall være det eneste argumentet som taler for at trygdede skal betale skatt.

Nettopp, fradrag gjør at skatten blir tilpasset den enkeltes situasjon.

Anonymkode: 5be1a...e64

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan man ikke bare ignorere hva nav sier og skaffe jobb selv hvis man er frisk?

Det kan man, men det blir en kost/nytte vurdering hver enkelt må gjøre selv, og jeg har ikke plikt til å betale av egen lomme for å reversere feilbehandlingen.

psykedeliker
Skrevet
Anonymos skrev (16 minutter siden):

Du som til vanlig er så opptatt av korrekt og bokstavelig språk burde forstå hvorfor jeg også er det.

Jeg er ikke opptatt av bokstavelig språk, men klarspråk. Formuleringen "normale reaksjoner på unormale livshendelser" har i så måte en helt spesifikk betydning der jeg har lært den, men jeg tar til etterretning at betydningen ikke er like kjent her.

Poenget mitt er uansett at en pasient kan ha helt rasjonelle og logiske grunner for sin adferd og væremåte. Da er det ikke riktig at behandlere tolker det som sykdomstegn uten å ha undersøkt fakta. Pasienten kan på samme måte heller ikke vite hva en behandler trenger av bakgrunnsinformasjon for å kunne gjøre riktige vurderinger og gi hensiktsmessige råd. Behandler må derfor aktivt stille spørsmål om dette, istedenfor å satse på at pasienten er tankeleser.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vil ikke si jeg fungerer overhode. Er ufør, er ikke ute med mindre det er for å handle, har ikke noe sosialt liv, har ingen venner etc. Hva med deg? 

Anonymkode: a078c...5d3

Huker av de siste boksene, men jeg studerer og det går helt okei

Anonymkode: ec285...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Ca 25 år, men etter å ha lest journalen ble jeg nok gitt opp ei god stund før det også. Men fikk det bedre etter jeg stolte på meg selv og hva jeg følte var problemet.

Anonymkode: 610f8...03a

Skrevet
psykedeliker skrev (10 timer siden):

Det gir enda mindre mening at helsevesenet sykeliggjør normale reaksjoner på unormale livshendelser, og at NAV aksepterer det.

Trond F. Aarre som er psykiater er vell inne på noe av det samme. Jeg synes han har et poeng iallfall. Artikkel fra tidsskriftet og en annen artikkel fra ukjent plass men også fra Trond.

Sitat
Sitat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...