𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden Hva tenker dere om å lese journalen sin fortløpende mens man går i behandling? Bør man gjøre det eller ikke og hvorfor eller hvorfor ikke? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå): Hva tenker dere om å lese journalen sin fortløpende mens man går i behandling? Bør man gjøre det eller ikke og hvorfor eller hvorfor ikke? Jeg gjorde det fortløpende. Men det stod kun "fakta" der og ingen tolkninger. Kan det bli mat for grublingen din? Anonymkode: b5ec8...eec 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 51 minutter siden Forfatter Skrevet 51 minutter siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gjorde det fortløpende. Men det stod kun "fakta" der og ingen tolkninger. Kan det bli mat for grublingen din? Anonymkode: b5ec8...eec Det kan det nok. Samtidig som at jeg også tidligere har grublet mye på hva behandler mener om meg og skriver i journalen (muligheten til å kunne lese journal fortløpende er helt ny for meg). Men jeg lurer litt på om det er "lov"? Altså, ser behandlere på det som positivt eller negativt at man leser journalen? Endret 51 minutter siden av 𝚂 𝚔 𝚢 0 Siter
psykedeliker Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden I et borgerrettsperspektiv anbefales å gjøre det for å kunne korrigere eventuelle faktafeil så tidlig som mulig. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 minutter siden): Men jeg lurer litt på om det er "lov"? Hvor har du denne forestillingen fra? Er det veldig vanskelig for deg å forstå dine rettigheter og plikter i vårt samfunnssystem? 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 38 minutter siden Forfatter Skrevet 38 minutter siden (endret) psykedeliker skrev (14 minutter siden): Hvor har du denne forestillingen fra? Er det veldig vanskelig for deg å forstå dine rettigheter og plikter i vårt samfunnssystem? Jeg skjønner jo at det er lov, spørsmålet var mer hva behandlere mener om det å lese journalen fortløpende? For det er jo noe helt annet å lese den på den måten og å lese den etter endt behandling? Endret 32 minutter siden av 𝚂 𝚔 𝚢 0 Siter
psykedeliker Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner jo at det er lov, spørsmålet var mer hva behandlere mener om det å lese journalen fortløpende? Din journal er din eiendom. Behandlere skal ikke mene noe om hva du gjør med den verken under eller etter behandling. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (15 minutter siden): Jeg skjønner jo at det er lov, spørsmålet var mer hva behandlere mener om det å lese journalen fortløpende? For det er jo noe helt annet å lese den på den måten og å lese den etter endt behandling? Jeg vet ikke hva de mener om det. De er vel like forskjellige som oss. Gjør det du ønsker! Anonymkode: b5ec8...eec 0 Siter
Anonymos Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden Jeg leste min fortløpende og jeg syns det var givende, siden det bekreftet/avkreftet om ting ble forstått riktig, slik at jeg eventuelt kunne korrigere det i neste time. Angående hva behandler kommer til å mene om at du leser fortløpende, vet jo ikke vi sikkert. Men jeg vil anta at de overhode ikke bryr seg, med tanke på at de sikkert har noen titalls pasienter å forholde seg til til enhver tid. 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet akkurat nå Forfatter Skrevet akkurat nå Anonymos skrev (12 minutter siden): Jeg leste min fortløpende og jeg syns det var givende, siden det bekreftet/avkreftet om ting ble forstått riktig, slik at jeg eventuelt kunne korrigere det i neste time. Angående hva behandler kommer til å mene om at du leser fortløpende, vet jo ikke vi sikkert. Men jeg vil anta at de overhode ikke bryr seg, med tanke på at de sikkert har noen titalls pasienter å forholde seg til til enhver tid. Kanskje jeg bryr meg for mye om hva behandler synes? Jeg er bare litt nervøs for å gjøre noe feil her, men jeg finner kanskje ikke ut hva som funker best for meg før jeg faktisk gir det et forsøk? Så jeg tenker jeg bare skal fortsette å lese journalen også får jeg heller bare slutte dersom det viser seg å fungere dårlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.