Sokk Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden ISW skrev (22 timer siden): Så det som skjer er at jeg skvetter til hver gang ett eller annet skjer. Det er ikke fordi jeg ønsker det - jeg kunne gjerne hatt 1000 ekstraslag om dagen så lenge jeg ikke merket de. Jeg vet at ekstraslag ikke er farlige - jeg trenger ikke bli kvitt dem. Det er oppmerksomheten jeg ikke trenger. Skjønner. Da høres det ut som angst. Kanskje blir angsten forsterket av at du har litt angst for angsten, altså at du er redd for denne reaksjonen. Går du til psykolog nå? For dette er jo en veldig konkret problemstilling som det sikkert er mange psykologer som kan hjelpe med. En siste ting er at jeg har merket er at bl.a. legemidler kan påvirke hvor skvetten jeg er. F. eks ved oppstart av Zoloft ble jeg veldig skvetten, og jeg blir også mer skvetten om kvelden etter jeg har tatt bare 25 mg quetiapin (forstå det den som kan). Så kanskje er det noe i medisiner, kosthold eller livsstil nå som legger til rette for at du får en ekstra kraftig reaksjon når angsten først blir trigget. 0 Siter
ISW Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Sokk skrev (1 time siden): Skjønner. Da høres det ut som angst. Kanskje blir angsten forsterket av at du har litt angst for angsten, altså at du er redd for denne reaksjonen. Går du til psykolog nå? For dette er jo en veldig konkret problemstilling som det sikkert er mange psykologer som kan hjelpe med. En siste ting er at jeg har merket er at bl.a. legemidler kan påvirke hvor skvetten jeg er. F. eks ved oppstart av Zoloft ble jeg veldig skvetten, og jeg blir også mer skvetten om kvelden etter jeg har tatt bare 25 mg quetiapin (forstå det den som kan). Så kanskje er det noe i medisiner, kosthold eller livsstil nå som legger til rette for at du får en ekstra kraftig reaksjon når angsten først blir trigget. Det er nok angsten som er problemet, ja. Angsten som ekstraslagene av en eller annen grunn skaper. Selv om jeg som sagt vet at de ikke er farlige (de kommer jo fra forkamrene, og det verste som på et teoretisk plan kan skje er atrieflimmer - og skulle jeg - igjen teoretisk sett, fått det, så kan jeg bekymre meg for det da og ikke nå - det er jo ikke akutt farlig). Vanligvis er dette ganske uproblematisk. Da kjenner jeg et ekstraslag en gang iblant, og får en angstreaksjon en gang i blant. Nå for tiden kommer de ganske ofte, og da kommer også angstreaksjonen ganske ofte. Men sånn tror jeg det er med alle. Moren min kan få 5.000 ekstraslag om dagen i perioder. Så er de nesten borte i mange måneder. Hun fikk det utredet, fikk beskjed om at hun ikke trengte å gjøre noe med det, og sluttet å følge med. Skulle ønske hjernen min lærte seg det samme. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg tenker - dersom du hadde tatt flere undersøkelser og det hadde blitt funnet noe. Hadde du egentlig blitt beroliget av det? Jeg er ikke sikker på om svaret er ja. Jeg tenker at det ikke er tilfeldig at du registrerer eget hjerte når "ytre støy/stimuli går ned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.