Gå til innhold

Sterilisering/adopsjon

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Vi er nå i gang med barnevernet og sosialrapporten. Noe som jeg føler har blitt 'merkeliggjort' av barnevernet er at jeg valgte å sterilisere meg i ung alder, -før jeg fylte 25. Jeg så fra ungdomsskolen at mine klassevenninder fikk barn før de fikk lov å kjøre bil. Jeg så at de 'mistet hodet' når de fant den store kjærligheten og dette resulterte i barn. De aller fleste av mine klassevenninder bor ikke sammen med barnefaren i dag. Jeg visste at jeg også bare er et menneske og det kunne like gjerne ha vært meg som 'fant den rette' i ung alder og fikk barn. Derfor valgte jeg å sterilisere meg. Jeg ville ha mann, bolig og økonomi i orden før vi fikk barn.

Barnevernet synes dette er svært merkelig. Er det andre som kan være i samme situasjon ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49814-steriliseringadopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym

Jeg må innrømme at jeg også synes det høres merkelig å sterilisere seg så tidlig. Spesielt hvis begrunnelsen er at man vil vente med barn til man er mer voksen og har fått en mann. Det må da være mulig å bruke prevensjon. Dersom man steriliserer seg er det vanligvis fordi det ikke er tilrådelig at man føder barn (pga. sykdom funksjonshemming eller annet) eller fordi man er helt bestemt på ikke å få flere barn. Det er jo ikke en midlertidig ordning. Jeg forstår godt at sosialkontoret problematiserer rundt dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49814-steriliseringadopsjon/#findComment-194272
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...