Gå til innhold

fullammer - stor vektøkning

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer min 11 uker gamle datter. Hun legger på seg veldig og har blitt veldig tykk og rundt. Vet at ikke dette gjør noe. Men jeg under meg hvorfor legger noen på seg så mye mer enn andre når de bare får pupp?

Hun spiser veldig ofte, til tider annerhver time. Burde jeg forsøke å la det gå lengre tid mellom hver gang? Tips til å gjøre det?

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49820-fullammer-stor-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fetere melk, det fikk i hvert fall jeg høre. Min datter var trillrund, fikk ikke armene skikkelig inntil seg en gang, kun på morsmelk! Hun var (er) nydelig, litt rund ennå, nå er hun 8 år, lubbenheten sitter igjen! Men: hun er alltid frisk, råsterk i ben og armer og en utrolig blid og populær unge, som gjerne drar og T-shirten og peker: "se den dollartrommen". Hun er usigelig fornøyd med seg selv: måtte det bare vare!

mvh

Fetere melk, det fikk i hvert fall jeg høre. Min datter var trillrund, fikk ikke armene skikkelig inntil seg en gang, kun på morsmelk! Hun var (er) nydelig, litt rund ennå, nå er hun 8 år, lubbenheten sitter igjen! Men: hun er alltid frisk, råsterk i ben og armer og en utrolig blid og populær unge, som gjerne drar og T-shirten og peker: "se den dollartrommen". Hun er usigelig fornøyd med seg selv: måtte det bare vare!

mvh

Heihei

Gutten min (nå 5 mnd) la på seg 500 g i flere uker!! Han hadde doblet fødselsvekta da han var 2 mnd gammel, men vektkurven flatet ut etterhvert - det vil den helt sikkert gjøre på jenta di også. På helsestasjonen sa de at jeg hadde feit melk, og at det var forklaringen (sjøl har jeg blitt tynn som et spett, så det er liten tvil om hvor fettet forsvant.....). Det er bare flott om jenta di blir god og rund av morsmelka - sunnere næring kan hun jo ikke få!! Flott at du har så masse god mat til henne, det skal du være kjempefornøyd med :o)!

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære pekkan. Studier viser at morsmelksernærte barn legger ofte på seg mye de første månedene for deretter å legge på seg litt mindre slik at vekstkurven blir flatere. De fleste barn som er ganske runde og som har fått morsmelk vil bli slankere når de begynner å gå. Hvorfor noen legger på seg mer enn andre kan ha med arv å gjøre og morens melkeproduksjon, melkeutdrivning og barnets evne til å die effektivt.Om barnet og du er fornøyd med å amme hyppig er det ingen grunn til å forandre mønsteret. Mange opplever at det er lettere å la barnet regulere seg enn det å skulle ha lengre tid mellom måltidene og at barnet da blir urolig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...