AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Det høres ut som han er langt mer manipulativ enn lidende eller reellt utsatt for selvmordsfare. Ikke synk ned på samme nivå og forsøk å knuse noen tilbake. Det senker deg til samme nivå og vil både tære på din selvfølelse og din uskyld. Det skal gode grunner til å unnskylde dårlig oppførsel, enda mer å tilgi. Du skylder derfor ikke noen andre voksne mennesker noe som helst. Heller steng ham ute og blokkér nummeret hans (ev. si at du gjør det og at han er på egen hånd). Anonymkode: e4adf...9c6 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det høres ut som han er langt mer manipulativ enn lidende eller reellt utsatt for selvmordsfare. Ikke synk ned på samme nivå og forsøk å knuse noen tilbake. Det senker deg til samme nivå og vil både tære på din selvfølelse og din uskyld. Det skal gode grunner til å unnskylde dårlig oppførsel, enda mer å tilgi. Du skylder derfor ikke noen andre voksne mennesker noe som helst. Heller steng ham ute og blokkér nummeret hans (ev. si at du gjør det og at han er på egen hånd). Anonymkode: e4adf...9c6 Ja du sier noe der. Jeg er lei av å tilgi og å late som ingenting men jeg vil ikke ha noen kamp,vil bare ha fred. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Slutt å svare når han ringer, eventuelt svar kun en gang eller to i uken. Om du vil venter du en stund og så sender du en tekstmelding hvor du spør om det var noe viktig. Om han vil ringe deg sier du at det ikke passer, du orker ikke prate osv. Få avstand mellom deg og han. Du har mer enn nok ellers og bør ikke bruke energien din på han. Anonymkode: e74e0...952 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 12 minutes ago, AnonymBruker said: Slutt å svare når han ringer, eventuelt svar kun en gang eller to i uken. Om du vil venter du en stund og så sender du en tekstmelding hvor du spør om det var noe viktig. Om han vil ringe deg sier du at det ikke passer, du orker ikke prate osv. Få avstand mellom deg og han. Du har mer enn nok ellers og bør ikke bruke energien din på han. Anonymkode: e74e0...952 Nei! Det er mye bedre å bryte kontakten helt, enn å slite seg ut på å moderere små drips tilbake. Det merkes etter de første gangene man ignorerer, og så blir det gradvis lettere og lettere til man ikke bruker mer energi på det. Men det blir helt ødeligat om man gjør noe halvveis i mellom. Sånn jeg oppfatter det er stjernestøv for lengst forbi å bare sette grenser. Anonymkode: e4adf...9c6 0 Siter
laban Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (1 time siden): Ja får gjøre det men hva er hans beste? Han skal jo alltid få meg til å føle skyld. Det tar ikke slutt, uansett hva du gjør - det vet du fra tidligere. Det beste for ham er å få bistand fra utenforstående fagpersoner han ikke har noe privat forhold til. Dem kan han ikke manipulere på samme måte, og han kan ikke skape familiekonflikter hos dem slik han kan hos deg. Det er helt i orden at du prioriterer samboer, barn og foreldre framfor en bror du har dårlige erfaringer fra å hjelpe. 0 Siter
frosken Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (44 minutter siden): Ja du sier noe der. Jeg er lei av å tilgi og å late som ingenting men jeg vil ikke ha noen kamp,vil bare ha fred. Det er ikke lett når dere bor så nærme hverandre og du sannsynligvis vil treffe på ham fra tid til annen samme hva du gjør. Jeg synes du skal si nei til at han kan komme på julaften, og ellers prøve å forholde deg til ham så nøytralt som mulig. Fint at han har fått plass i bolig etter nyttår. Håper han ikke legger press på sønnen din og at sønnen får til å sette grenser. 0 Siter
morsan Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Du kan lese deg opp på grey rocking-metoden for tips om hvordan du kan være mest mulig nøytral og kort 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.