Gå til innhold

krevende familieforhold. Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (2 minutter siden):

Hvis du blir plaget av meldingene han sender deg, så kan du kanskje bare skrive til ham at du ikke kommer til å lese meldinger før etter nyttår fordi du trenger å bruke energien din på å få til en ok jul for de andre - og så kan du blokkere ham. 

Jo kan jo det men det er jo litt drastisk og blokkere og syns jeg, dessuten han skulle jo bryte all kontakt med oss. Da kan han ikke sende meldinger, bare han ikke blander foreldrene inn i dette. De har nok med seg selv så er litt redd for det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Jo kan jo det men det er jo litt drastisk og blokkere og syns jeg, dessuten han skulle jo bryte all kontakt med oss. Da kan han ikke sende meldinger, bare han ikke blander foreldrene inn i dette. De har nok med seg selv så er litt redd for det. 

Jeg tror ikke han kommer til å slutte å sende meldinger. Skjønner bekymringen din mht dine foreldre. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (13 minutter siden):

Jeg tror ikke han kommer til å slutte å sende meldinger. Skjønner bekymringen din mht dine foreldre. 

Nei kanskje ikke, han klarer vel ikke kontrollere det når han drikker. Ja de er så forvirret fra før av uff. Jeg har unnlatt å si gale ting han har gjort for å skjerme dem. 

Skrevet

Du trenger nødvendigvis ikke å bryte kontakten med han, men du må lære deg å sette grenser. På forum er det veldig mange som vil svare blokker, bryt kontakten osv. Tror det beste er fortelle han på en tydelig og enkel måte at du nå må prioritere din egen helse og familie, at du har vært under stor belastning den siste tiden og føler deg utslitt. Du må også være tydelig på at du ikke kommer til å svare på unødvendige meldinger og telefoner fra han. Du kan f.eks. også skrive det er trist det må bli slik pga. dine egen situasjon og hans situasjon, men det er det beste akkurat nå og ønske han god jul. Hvis du gjør det så er det viktig å ignore meldinger fra han og overse hva han skriver i dem. 

Slik jeg kjenner deg fra forumet her så virker du som en god omsorgsperson, derfor tror jeg ikke du klarer å bryte kontakten helt med han. Du må ha omsorg for deg selv før du kan ha omsorg for andre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...