AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Har slitt i mange år, og fikk diagnosen k-ptsd i sommer. Vært på utredning på Modum og begynt hos traumepsykolog, privat. Har vært gjennom noen tøffe måneder med mye overaktivering og jobbing med triggere og mye eksponering, så jeg er skikkelig sliten. Lyder er en av mine verste triggere, og jeg bor i blokk med masse bolyder fra naboene, så jeg får aldri skrudd av hodet. Nå er det jul og jeg har mulighet til å dra på hytta, få ro og fred, fro fra alle triggere. Ta med masse bøker, gå tur og jose meg med Tour de Ski. Men så føler jeg på en måte at jeg tar et steg tilbake fra å være i en prosess, at jeg flykter litt fra jobbingen jeg holder på med. Her hjemme kan jeg jobbe med det sosiale, utsette meg for triggere, drive med eksponeringsøvelser, holde på treningsrutinene. Men jeg er altså så sliten og lengter sånn etter fred og ro. Kan noen hjelpe meg å tenke? Jeg har dessverre ikke så mange å spille ball med akkurat nå. Anonymkode: dabec...a3d 0 Siter
Sokk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dra på hytta! Du trenger vel ikke pine deg selv, mens alle andre kan slappe av og gjøre som de vil? 0 Siter
Vendi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ja, dra på hytta. Du fortjener fred og ro, og ikke minst ferie du også 0 Siter
nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dra på hytta og få overskudd til å jobbe videre med terapien over nyttår. Det er viktig å trene, men alle som trener hardt vet at det også er viktig med restitusjon og sørge for overskudd. God jul 🙂 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har slitt i mange år, og fikk diagnosen k-ptsd i sommer. Vært på utredning på Modum og begynt hos traumepsykolog, privat. Har vært gjennom noen tøffe måneder med mye overaktivering og jobbing med triggere og mye eksponering, så jeg er skikkelig sliten. Lyder er en av mine verste triggere, og jeg bor i blokk med masse bolyder fra naboene, så jeg får aldri skrudd av hodet. Nå er det jul og jeg har mulighet til å dra på hytta, få ro og fred, fro fra alle triggere. Ta med masse bøker, gå tur og jose meg med Tour de Ski. Men så føler jeg på en måte at jeg tar et steg tilbake fra å være i en prosess, at jeg flykter litt fra jobbingen jeg holder på med. Her hjemme kan jeg jobbe med det sosiale, utsette meg for triggere, drive med eksponeringsøvelser, holde på treningsrutinene. Men jeg er altså så sliten og lengter sånn etter fred og ro. Kan noen hjelpe meg å tenke? Jeg har dessverre ikke så mange å spille ball med akkurat nå. Anonymkode: dabec...a3d Ikke i tvil. Kom deg vekk. NYT ferien din, vel fortjent. Anonymkode: 05ae6...d09 0 Siter
cathlin Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Invester i et par gode hodetelefoner med støyreduksjon. Jeg klarer meg ikke uten QuietComfort trådløse hodetelefoner – Smarte hodetelefoner | Bose 0 Siter
laban Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden Alle har behov for en pause og variasjon fra hverdagene iblant. Noen, f.eks. enkelte pårørende, har dessverre ikke noe valg. Men det har du - se på det som en ferie, hold deg i aktivitet fysisk, og gjør ting som du tror vil gi deg overskudd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.