AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Vil starte med blanke ark hos ny fastlege. Anonymkode: d7a34...b95 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Hvis det er forskjellig legekontor, så må du be om overføring av journal hvis den nye skal ha tilgang til din gamle journal. Er det samme kontor kommer det vel an på fastlegen. Tviler de leser så nøye, de er jo under tidspress. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden): Hvis det er forskjellig legekontor, så må du be om overføring av journal hvis den nye skal ha tilgang til din gamle journal. Er det samme kontor kommer det vel an på fastlegen. Tviler de leser så nøye, de er jo under tidspress. Tenkte meg et annet kontor Anonymkode: d7a34...b95 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tenkte meg et annet kontor Anonymkode: d7a34...b95 Da har i hvertfall ikke den nye fastlegen tilgang med mindre du får journalen overført. Slik var det i hvert fall da jeg byttet FL for noen år siden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Worriesome Plenty 2 skrev (10 minutter siden): Da har i hvertfall ikke den nye fastlegen tilgang med mindre du får journalen overført. Slik var det i hvert fall da jeg byttet FL for noen år siden. Men kan den nye kreve journalen? Anonymkode: d7a34...b95 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men kan den nye kreve journalen? Anonymkode: d7a34...b95 Nei det tror jeg ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 Worriesome Plenty 2 skrev (14 minutter siden): Nei det tror jeg ikke. Ok, takk Anonymkode: d7a34...b95 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Det tror jeg kommer hel an på problemstillingen. Har du bestilt time for noe ukomplisert, tar nok legen det på sparket. Er det noe svært komplisert, ønsker man nok å lese journalen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Da jeg byttet fastlege og kontor for mange år siden, ønsket hun den gamle journalen. Jeg ba dem sende den over, og hun nye legen leste den gamle. Men hun er grundig, og jeg har flere ting som gjør at jeg er jevnlig hos fastlege til oppfølging. Anonymkode: c4e7d...7aa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 nachnoo skrev (11 minutter siden): Det tror jeg kommer hel an på problemstillingen. Har du bestilt time for noe ukomplisert, tar nok legen det på sparket. Er det noe svært komplisert, ønsker man nok å lese journalen. Har en lignende situasjon som ts. Har byttet fastlege da jeg så at vedkommende har jobbet som LIS bl a i alderspsykiatri og jeg håper hun har mulighet til å vurdere medisiner i større grad uten å måtte konsultere spesialist for enhver medisinjustering av Lamictal f eks. Er det relevant å skrive en helt kort skriftlig oversikt over medisiner i bruk, annen oppfølging i helsevesenet, kort psykiatrisk historikk (diagnoser, nylige innleggelser, ECT behandling)? Dette for å spare vedkommende tid og raskt få oversikt over hva jeg vil trenge hjelp til, samtidig som jeg ofte sliter med å huske ting og tiden er knapp. Vet ikke om du selv har vært fastlege, men er det noe som kan være til nytte etter ditt skjønn? Anonymkode: 39772...16e 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det relevant å skrive en helt kort skriftlig oversikt over medisiner i bruk, annen oppfølging i helsevesenet, kort psykiatrisk historikk (diagnoser, nylige innleggelser, ECT behandling)? Dette for å spare vedkommende tid og raskt få oversikt over hva jeg vil trenge hjelp til, samtidig som jeg ofte sliter med å huske ting og tiden er knapp. Det er relevant og nyttig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 nachnoo skrev (1 time siden): Det er relevant og nyttig. Takk skal du ha Anonymkode: 39772...16e 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det relevant å skrive en helt kort skriftlig oversikt over medisiner i bruk, annen oppfølging i helsevesenet, kort psykiatrisk historikk (diagnoser, nylige innleggelser, ECT behandling)? Anonymkode: 39772...16e Jeg gir gjerne en liste til nye leger som introduserer meg og mitt slik du beskriver. Samtlige leger som har sett det, synes det er nyttig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Eva Sofie skrev (32 minutter siden): Jeg gir gjerne en liste til nye leger som introduserer meg og mitt slik du beskriver. Samtlige leger som har sett det, synes det er nyttig. Så fint å høre, da gjør jeg det. Takk for deling 😀 Anonymkode: 39772...16e 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Jeg overførte ikke journalen da jeg byttet fastlege. Ble oppfordret til det, men blåste i det. Jeg hadde ikke noen somatiske sykdommer på den tiden utover lavt stoffskifte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.