emilie321 Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 stjernestøv skrev (14 minutter siden): Har erfaring med at de bryr seg ikke om vekten så lenge man ikke er psykotisk. Samme her. Gikk opp utrolig mye da jeg startet på medisiner og har slitt med vekten siden. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 emilie321 skrev (4 minutter siden): Samme her. Gikk opp utrolig mye da jeg startet på medisiner og har slitt med vekten siden. Samme her selv om vernepleieren sier jeg er normal vektig nå, er ikke det og det ser de ikke. Det er vanskelig og få av kiloene man har gått opp, lurer jo på hvordan det går hvis jeg slutter helt på ap. har alltid gått opp av det jeg bortsett fra abilify og zeldox som ikke virket på meg. 1 Siter
usikker Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Er det mulig at man går ned i vekt, om man slutter på ssri/ad? Jeg har trappet ned på både Fluoxetine og Anafranil, står nå på lav vedlikeholdsdose. Eller må jeg kjempe/sulte/trene ekstra mye? 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 (endret) Det er dog fullt mulig å gå ned på fetende medisiner. Jeg gikk ned 35kg mens jeg gikk på zyprexa i 2019-2021. Dessverre har jeg gått en del opp igjen, men fortsatt 10 kg mindre enn på det verste. Det jeg gjorde var å spise halvparten av det jeg vanligvis spiste. Det var bare noen dager jeg kjente på skikkelig sult. Det var mye vanskeligere å slutte å røyke synes jeg. Det slet jeg med i flere år, før jeg måtte ty til snus. Endret 29. desember 2025 av Worriesome Plenty 2 Språkvask 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Worriesome Plenty 2 skrev (19 timer siden): Tror dette er det samme https://www.felleskatalogen.no/medisin/ziprasidon-actavis-actavis-584182?direkte-oppslag=snomed&sokord=1093701000202107 Zyprexa over mange år, flere kalorier enn det som jeg burde spist. Takk. Får man mindre matlyst av dem? Får så matlyst at seroquel men den hjelper på søvn. Anonymkode: ba4db...dc8 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden): Det er dog fullt mulig å gå ned på fetende medisiner. Jeg gikk ned 35kg mens jeg gikk på zyprexa i 2019-2021. Dessverre har jeg gått en del opp igjen, men fortsatt 10 kg mindre enn på det verste. Det jeg gjorde var å spise halvparten av det jeg vanligvis spiste. Det var bare noen dager jeg kjente på skikkelig sult. Det var mye vanskeligere å slutte å røyke synes jeg. Det slet jeg med i flere år, før jeg måtte ty til snus. Jeg gikk ned over 20 kilo på ap men vanskelig er det, nå har jeg ikke klart det. 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk. Får man mindre matlyst av dem? Får så matlyst at seroquel men den hjelper på søvn. Anonymkode: ba4db...dc8 Jeg fikk mindre matlyst ja. Men det er ikke kjent for å være et godt AP. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden): Jeg fikk mindre matlyst ja. Men det er ikke kjent for å være et godt AP. Nei verken zeldox eller abilify funket på meg. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.