Gå til innhold

Kan jeg seponere Abilify fra 10 mg til null

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha redusert fra 15 til 10 mg i et par uker? @nachnoo?

Anonymkode: deeef...67a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diagnose og behandlingsvarighet er nødvendig for å svare. 

Skrevet
nachnoo skrev (31 minutter siden):

Diagnose og behandlingsvarighet er nødvendig for å svare. 

Depresjon. Tankekjør er problemstillingen. Jeg har brukt medisinen i 3, 5 år ca.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Depresjon. Tankekjør er problemstillingen. Jeg har brukt medisinen i 3, 5 år ca.

Bør jeg gå innom 5 mg et par uker-til en måneds tid først?

Skrevet

Du kan - ja. Generelt er det tryggere i ta en mnd på 10mg og ikke bare et par uker.

Skrevet

En mnd på 10 mg og deretter en mnd på 5? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

En mnd på 10 mg og deretter en mnd på 5? 

Enda bedre, men du kan nok gå direkte fra 10 til null.

Men igjen, er legen din enig i dette? Om du har hatt flere depresjonsperioder til nå, tar du en enorm risiko om du slutter med medisin.

Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Enda bedre, men du kan nok gå direkte fra 10 til null.

Men igjen, er legen din enig i dette? Om du har hatt flere depresjonsperioder til nå, tar du en enorm risiko om du slutter med medisin.

Da går jeg direkte fra 10 til null etter en mnd. Jeg har hatt langvarig depresjon over år. Ikke en episode her og en episode der. Det er meningen at jeg skal av Li. og AP og heller starte på et AD. 

Skrevet

Ja, sikkert lurt. Kjenner meg verre mtp tankekjør, angst og uro etter at jeg trappet ned Li. Jeg har time hos behandler om 2 uker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, sikkert lurt. Kjenner meg verre mtp tankekjør, angst og uro etter at jeg trappet ned Li. Jeg har time hos behandler om 2 uker.

Og masse selvmordstanker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og masse selvmordstanker.

Hvorfor trapper du ned når du har blitt verre og har selvmordstanker?

Anonymkode: 6b146...22b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor trapper du ned når du har blitt verre og har selvmordstanker?

Anonymkode: 6b146...22b

Pga bivirkninger på Li. Jeg har mest sannsynlig ikke bipolar/usikkert. Håper AD kan hjelpe mot sm-tankene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Pga bivirkninger på Li. Jeg har mest sannsynlig ikke bipolar/usikkert. Håper AD kan hjelpe mot sm-tankene?

Pga bivirkninger på Litium trapper du ned og slutter med Abilify?

Skrevet
nachnoo skrev (20 minutter siden):

Pga bivirkninger på Litium trapper du ned og slutter med Abilify?

Nei, beklager. Jeg trapper ned på Litium pga bivirkninger og jeg ser egentlig på Litium og AP som "medisiner i et tospann". Går det ene ryker den andre også. Jeg tenker at jeg ikke trenger AP fordi jeg ikke har bp (tror vi, diagnosen ble tatt bort etter noen år). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, beklager. Jeg trapper ned på Litium pga bivirkninger og jeg ser egentlig på Litium og AP som "medisiner i et tospann". Går det ene ryker den andre også. Jeg tenker at jeg ikke trenger AP fordi jeg ikke har bp (tror vi, diagnosen ble tatt bort etter noen år). 

Får du ikke råd og veiledning av ny psykiater? Blir bare nysgjerrig siden du har opprettet mange tråder om disse problemstillingene. Håper jo du har kommet til en med rett kompetanse, spesielt hvis du går privat 

Anonymkode: d852d...bcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får du ikke råd og veiledning av ny psykiater? Blir bare nysgjerrig siden du har opprettet mange tråder om disse problemstillingene. Håper jo du har kommet til en med rett kompetanse, spesielt hvis du går privat 

Jeg går privat. Vi har kun hatt en time sammen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg går privat. Vi har kun hatt en time sammen.

Skjønner. Håper dere raskt finner en løsning som fungerer. Det er, i alle fall etter min erfaring, veldig slitsomt å gå i uvisshet mtp. når man kan forvente bedring og ikke minst hva som vil virke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner. Håper dere raskt finner en løsning som fungerer. Det er, i alle fall etter min erfaring, veldig slitsomt å gå i uvisshet mtp. når man kan forvente bedring og ikke minst hva som vil virke.

Ja, jeg kjenner at jeg er stressa og blir litt redd fordi jeg allerede kjenner meg verre mtp depresjonssymptomer. Er engstelig for hva som venter meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg kjenner at jeg er stressa og blir litt redd fordi jeg allerede kjenner meg verre mtp depresjonssymptomer. Er engstelig for hva som venter meg. 

Hvorfor er ikke legen din mer inne i dette bildet?

Anonymkode: 3a54f...feb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...