Gå til innhold

styrt adferd?


ellae

Anbefalte innlegg

Hei

Rektor på skolen tviler på min datters diagnose da hun ikke utragerer på barna i klassen men hvem som helst andre. Hun mener da at adferden er styrt, og ikke impulsiv. Er det ubetenksomt av en rektor å si sånt eller er det noe i det??? Jeg tviler ikke på min datteres diagnose ADD, jeg tror det har noe med at klassekameratene kjenner hun og er trygg på, mens nye barn er hun mer usikker sammen med. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste noe interessant i det siste "STÅ PÅ" bladet fra ADHD foreningen .

At det arter seg anderledes hos jenter med denne diagnosen enn gutter!

De vet ikke hvorfor , menDet finnes teorier om at hormoner spiller inn og at jenter med denne diagnosen får mere symptomer i puberteten!

Jeg tror heller ikke at denne Rektoren kanskje kjenner henne godt nok til å uttale seg om det!!??!

Hilsen mamma til jente med AD/HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er vel en rektor ikke kvalifisert til å gi diagnoser , for det andre kan det godt vere at de i klassen kan å takle jenta di og derfor ungår episoder ( slik var det med min gutt i hans verste periode) , for det tredje er det ofte i situasjoner som virker uoversiktlig hvor det blir kaos for disse diagnosene. Tror nok at rektoren må på skolebenken igjen jeg gitt :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byhuldra

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt! Hva er rektors forutsetninger for å si noe slikt?

For det første trenger ikke et barn med add å være spesielt utagerende i det hele tatt. For det andre kan det ha mye å si hvor trygg hun er på de personer hun omgåes. I det hele kan det være menge årsaker som ligger bak en slik forskjell i atferd.

Selvfølgelig, noen barn med adhd/add klarer i en viss grad å styre atferden, da mener jeg at de klarer å være roligere i spesielle situasjoner. Dette kan imidlertid være såpass slitsomt for dem, at når de først gir slipp, blir atferden kanskje ekstra ille. Disse barna har da like fullt add/adhd.

Har du faste ansvarsmøter mellom f.eks skole og ppt? I så fall burde du kanskje invitere rektor med på ett av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trudi olsen

Hallo.

Jeg har tro på det du kaller styrt adferd. Dette ser vi på vår sønn. Når han er blitt kjent med barn går det veldig bra, samt at det går bra helt i begynnelsen når han treffer nye. Så er det en mellomperiode der det kan være litt klabb og babb men så roer det seg og han føler seg trygg og er ike utargerende. Kan være litt ertete men ikke vondt ment.

Alle adhd barn er jo ulike men jeg tror at mye kan gjøres ved trygghet og ro rundt barna. De har jo problemer med å forholde seg til mange nye og ulike ting.

Jeg tror vi med adhd barn kan "lære" de hvordan de skal være i ulike sammenhenger samt at de lærer seg selv hvoa som fungerer best for dem.

Vår sønn klarer seg også meget bra på skolen men hjemme kan det være værre. Her er det mer konflikter med naboer og venner osv.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...