AnonymBruker Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Hvor sannsynlig er det at jeg dør om jeg får panikkangst når jeg blør neseblod? Blodtrykk vil jo gå rett opp. Var ikke redd for dette før, men skal behandles. Før gikk det veldig automatisk å bare stappe ett kompress inn en times tid så var det greit. Men skal svi/ cauterisere nesen og er redd for blødning etterpå. Ble utsatt forrige time. Googlet det og havnet i en skrekkfilm av en artikkel i illustrert vitenskap om at man kunne drukne i eget blod. Noen journalister spiller på frykt altså. Skadelige typer. @nachnoo du som er lege? Har du noen råd å komme med eller innspill på komboen panikkangst og neseblødning? Anonymkode: fdae2...2cb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Nei, du vil ikke dø av det. Anonymkode: 1f598...51c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor sannsynlig er det at jeg dør om jeg får panikkangst når jeg blør neseblod? Blodtrykk vil jo gå rett opp. Var ikke redd for dette før, men skal behandles. Før gikk det veldig automatisk å bare stappe ett kompress inn en times tid så var det greit. Men skal svi/ cauterisere nesen og er redd for blødning etterpå. Ble utsatt forrige time. Googlet det og havnet i en skrekkfilm av en artikkel i illustrert vitenskap om at man kunne drukne i eget blod. Noen journalister spiller på frykt altså. Skadelige typer. @nachnoo du som er lege? Har du noen råd å komme med eller innspill på komboen panikkangst og neseblødning? Anonymkode: fdae2...2cb Nei det er ikke dødelig. Angst er angst. Anonymkode: 088ef...13c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Håper dere har rett. Jeg er så angstfylt nå. Anonymkode: fdae2...2cb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Håper dere har rett. Jeg er så angstfylt nå. Anonymkode: fdae2...2cb Hva er hensikten med å spørre hvis du likevel ikke helt tror eller stoler på de svarene du får? Anonymkode: 1f598...51c 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er hensikten med å spørre hvis du likevel ikke helt tror eller stoler på de svarene du får? Anonymkode: 1f598...51c Jeg håpte på svar fra nachnoo som jo er lege. Da hadde jeg tatt svaret mer til meg. Ikke fordi dere gir dårlige svar men, akkurat i dette tilfelle ville jeg gjerne hørt fra en lege. Eller noen med nick som er kjent for å ha somatisk kompetanse. Type frosken eller ISW. Anonymkode: fdae2...2cb 0 Siter
Grendel Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Det hjelper neppe mot angsten å fokusere på dette. For å være brutalt ærlig: Dette er for dumt. 0 Siter
ISW Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Hei. Nei, selv om du har tendenser til å blø neseblod, blør du ikke ihjel under et panikkanfall (selv om det hever blodtrykket). Det skal ekstremt mye til for å blø ihjel. Panikkanfall har en tendens til å trekke sammen samleårene/venene (og de små arteriene) dine, og venene påvirkes ikke av arterielt blodtrykk. Det gjør nok at blødningen fra eventuelle vener faktisk blir mindre under et panikkanfall. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar ISW skrev (1 minutt siden): Hei. Nei, selv om du har tendenser til å blø neseblod, blør du ikke ihjel under et panikkanfall (selv om det hever blodtrykket). Det skal ekstremt mye til for å blø ihjel. Panikkanfall har en tendens til å trekke sammen samleårene/venene (og de små arteriene) dine, og venene påvirkes ikke av arterielt blodtrykk. Det gjør nok at blødningen fra eventuelle vener faktisk blir mindre under et panikkanfall. Tusen hjertelig takk. Da skal jeg ta det til meg. Og beklager hvis jeg har vært dum, men angst er faktisk ikke logisk. Anonymkode: fdae2...2cb 0 Siter
Grendel Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen hjertelig takk. Da skal jeg ta det til meg. Og beklager hvis jeg har vært dum, men angst er faktisk ikke logisk. Anonymkode: fdae2...2cb Jeg mente ikke å si at du er dum, bare for å være tydelig på det. Jeg mener bare det ikke hjelper særlig mot angsten å tro at man bokstavelig talt kan dø av det. Det er ikke et bra sted å ta tankene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Grendel skrev (2 minutter siden): Jeg mente ikke å si at du er dum, bare for å være tydelig på det. Jeg mener bare det ikke hjelper særlig mot angsten å tro at man bokstavelig talt kan dø av det. Det er ikke et bra sted å ta tankene. Jeg ser den 😃 Anonymkode: fdae2...2cb 0 Siter
nachnoo Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Dødelig er det absolutt ikke. Men angst for å dø under anfall er nesten et obligatorisk symptom. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar nachnoo skrev (1 minutt siden): Dødelig er det absolutt ikke. Men angst for å dø under anfall er nesten et obligatorisk symptom. Ok takk for svar 😃 Er beroliget og drar om ett par timer for å få cauterisert neseskilleveggen. Anonymkode: fdae2...2cb 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.